Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir kranglete på fylla ovenfor kjæresten

Anbefalte innlegg

Hadde det ikke vært for at dama mi er stor motstander av folk som "røyker" så hadde jeg nok fyrt en for lengesiden..

Nei, det eneste som hjelper er nok at jeg får ta meg skikkelig sammen.
Jeg skal ikke være den personen som drar jenta mi ned... jeg burde jo være den personen hun kan stole på og uanset hvor kjipt eller vanskelig det er, så skal jeg bevise at jeg ikke er den "drittsekken" jeg nå fremstår som!
Når jeg leser hva folk skriver så gjør det ting enklere å forstå og det synker litt dypere inn. Jeg har jo faktisk et problem her som kun er min egen feil, og da burde jeg jo også klare å rette opp i det :)

(Jeg er kun medlem her pga trengte noen andre sine meninger, tips og råd. så jeg kommer ikke til å være her særlig ofte. Men jeg skal oppdatere om hvordan det her kommer til å gå..)
Er veldig takknemmelig for at folk tar seg tid til å gidde å svare.. Det betyr mye!!

Endret av glagutt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det sprit? Kanskje du tåler sprit dårlig.

Hva med å drikke øl? Eller vin.

Test eventuelt å drikke mindre.

Har du noe du egentlig vil prate med henne om, men ikke tar opp?

Sett bort fra de med eventuelt personlighetsforstyrrelse, så spiller det ingen rolle på hva slags smaker du har på den alkoholholdige drikken. Det er alkoholprosenten i kroppen som spiller noen rolle. Og den bestemmes jo av totale inntaket alkohol.

Og siden alkoholen tydeligvis trigger en indre usikkerhet/kranglefant i deg, så er det nok bare å drikke mindre som hjelper (eller å endre seg som person). Men når du drikker så mye at du ikke husker noe dagen derpå, da sier det seg vel selv at du drikker alt for mye?

Nja. Forskjellig typer alkohol kan gi forskjellig type effekt. Personlig har jeg slått meg til ro med øl og vin for det meste. Cognac og Whisky blir jeg veldig søvnig av, Vodka blir jeg sprø i hodet av, typ veldig aggresiv. Det er vel med cannabis som med alkohol at det finnes i mange varianter og de gir forskjellig effekt.

Jeg har også hatt litt lignende problemer som TS (ikke med sjalusi, men at jeg ikke har klart å kontrollere meg selv). Ta deg selv i nakken og hold deg til øl og vin, samt ikke drikk så mye. Det har hjulpet meg hvertfall. Så kan du heller nyte en cognac foran peisen på hytta.

Lenke til kommentar

Er det sprit? Kanskje du tåler sprit dårlig.

Hva med å drikke øl? Eller vin.

Test eventuelt å drikke mindre.

Har du noe du egentlig vil prate med henne om, men ikke tar opp?

Sett bort fra de med eventuelt personlighetsforstyrrelse, så spiller det ingen rolle på hva slags smaker du har på den alkoholholdige drikken. Det er alkoholprosenten i kroppen som spiller noen rolle. Og den bestemmes jo av totale inntaket alkohol.

Og siden alkoholen tydeligvis trigger en indre usikkerhet/kranglefant i deg, så er det nok bare å drikke mindre som hjelper (eller å endre seg som person). Men når du drikker så mye at du ikke husker noe dagen derpå, da sier det seg vel selv at du drikker alt for mye?

Nja. Forskjellig typer alkohol kan gi forskjellig type effekt. Personlig har jeg slått meg til ro med øl og vin for det meste. Cognac og Whisky blir jeg veldig søvnig av, Vodka blir jeg sprø i hodet av, typ veldig aggresiv. Det er vel med cannabis som med alkohol at det finnes i mange varianter og de gir forskjellig effekt.

Jeg har også hatt litt lignende problemer som TS (ikke med sjalusi, men at jeg ikke har klart å kontrollere meg selv). Ta deg selv i nakken og hold deg til øl og vin, samt ikke drikk så mye. Det har hjulpet meg hvertfall. Så kan du heller nyte en cognac foran peisen på hytta.

Tull og tøys. Det finnes forskjellige alkoholer, men det er kun en type som er å regne som drikkbar, og dermed kun dette i alle former for alkoholholdige drikker. Jeg snakker selvsagt om C2H5OH - etanol.

Så nei, det er nøyaktig samme alkohol i vinen, ølen og cognac en du drikker på hytta.

Om det påvirker deg annerledes så kommer det av at smaken på de andre (ikke virkestoffer) gjør at drikkemønsteret/konsumet endrer seg. (Altså at du får i deg mer elle raskere en gitt mengde alkohol). Eller rett og slett placebo. Folk tror de reagerer forskjellig og gjør det naturligvis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...