glagutt Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 hei. Jeg er en gutt på 21 og har vært sammen med min kjære i 2,5 år. vi har hatt våre krangler men ellers er alt bra og vi skal etter planen flytte sammen til sommeren. men det som er problemet mitt og bekymrer meg (og min kjære) er at når vi drikker sammen, så har jeg lett for å miste kontroll når alkoholinntaket har blitt litt for mye. Selv husker jeg ingenting, men det kjæresten min forteller meg dagen derpå er ganske skremmende. Jeg blir veldig "cocky" og frekk mot alle rundt meg noe som kan resultere i ballade.. Jeg har også lett for å bli sjalu, bare kjæresten min snakker med noen andre eller gir noen litt for mye oppmerksomhet så blir jeg kjempe sur på henne og den personen hun snakker med. Og det er egentlig da alt starter, vi går til siden (på to manns hånd) og prøver å snakke sammen, men da har jeg allerede tent og klarer ikke slutte. Jeg kommer med alt mulig tull og sier masse dritt (gjerne bare masse usaklig tull), noe som sårer henne og resulterer i at hun blir lei seg og skuffa. Jeg har aldri vært en voldelig person, angriper bare med "kjeften" men det er jo minst like sårende og ødeleggende. Det har faktisk gått så langt at hun er redd for å drikke med meg. Det her ble sikkert veldig rotete skrevet, men jeg må bare få det ut. Jeg vil helst ikke slutte og drikke, siden vi har jo våre fine stunder når vi drikker også.. og derfor må jeg finne en løsning! Håper at noen kan skrive noen kloke ord som kanskje kan gi svar på problemet mitt... Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Drikke mindre? Går ann å ha det gøy uten å være helt dritings. 7 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Drikk kun drikker med lav alkoholprosent Så er det bare å ta det chill. Lenke til kommentar
The Credible Hulk Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Alkohol er et av de farligste rusmidlene som finnes, og nesten det eneste som gjør relativt normale mennesker til rasshøl.Det er tydelig at du tåler alkohol svært dårlig og at det går løs på impulskontrollen din. Jeg vil anbefale deg å prøve litt naturlig cannabis istedet, som er avslappende og angstdempende (med mindre du får tak i syntetisk eller GMO cannabis som har motsatt effekt, og utgjør rundt 80% av cannabisen som selges i Europa). 5 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Inntil du har funnet ut av den sjalusien din, kan du kanskje legge flasken på hylla. Høres ut som om sprit og jenter/kjærester er en dårlig blanding for nettopp deg, og jeg synes ikke det hjelper særlig på saken at du mener at den drikkingen kan fortsette, fordi du også har fine stunder Forsøk en fest hvor du selv er klin edru - så kan du observere hvordan de andre blir under alkoholrus, og det kan gi deg økt motivasjon for å selv unngå flere tåpeligheter Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Er det sprit? Kanskje du tåler sprit dårlig. Hva med å drikke øl? Eller vin. Test eventuelt å drikke mindre. Har du noe du egentlig vil prate med henne om, men ikke tar opp? Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Er ikke annet å gjøre enn å begrense inntaket av alkohol.. En kamerat av meg (vi er i 40-årene) hadde det på samme måte. Han tok konsekvensene av det og har ikke drukket siden han var rundt 20 år. Går helt fint, det! Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 slutt å drikk store mengder alkohol da vell...Det er enste svaret. Er d ikke d du vil høre får du bare forsette samme for meg Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 alkoholen er bare en utløsende faktor som peker tilbake til en grunnleggende usikkerhet i personen, og for ts, høres det ut som den usikkerheten får sin skapelse i et sjalu alter ego, forbundet til troen på ett eierskap til en spesiell annen person Ganske ødeleggende, fordi: if you love somebody, set them free .. if they come back, they are yours to keep .. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Er det sprit? Kanskje du tåler sprit dårlig. Hva med å drikke øl? Eller vin. Test eventuelt å drikke mindre. Har du noe du egentlig vil prate med henne om, men ikke tar opp? Sett bort fra de med eventuelt personlighetsforstyrrelse, så spiller det ingen rolle på hva slags smaker du har på den alkoholholdige drikken. Det er alkoholprosenten i kroppen som spiller noen rolle. Og den bestemmes jo av totale inntaket alkohol. Og siden alkoholen tydeligvis trigger en indre usikkerhet/kranglefant i deg, så er det nok bare å drikke mindre som hjelper (eller å endre seg som person). Men når du drikker så mye at du ikke husker noe dagen derpå, da sier det seg vel selv at du drikker alt for mye? Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Jeg har reagert på sprit før. Det sies at noen ikke tåler det. Kan selvsagt være prosenten. Kan være lurt å prøve å styre unna sprit. 2 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Jeg har reagert på sprit før. Det sies at noen ikke tåler det. Kan selvsagt være prosenten. Kan være lurt å prøve å styre unna sprit. Ja, jeg har hørt uttrykket, men det er nok i praksis fordi du har inntatt større mengde alkohol enn du vanligvis pleier (pga høyere alkoholprosent), ikke fordi det er sprit. (hadde den blitt vannet ut til samme styrke som vin/øl og du hadde drukket like raskt så blir effekten den samme som vin/øl) Noe overraskende mange ser ut til å glemme på byen. ^^ Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Beklager at jeg kanskje er litt krass, men dette hører jeg ofte og jeg lurer på om folk er skrudd skikkelig sammen. Om man forandrer personlighet totalt på fylla, hvorfor drikker man seg så full da? Det er ingen som tvinger deg til å drikke? At du i tillegg er svært sjalu er noe du må jobbe med mens du er edru - fylla gjør deg ikke sjalu. [hobbypsykolog] Du er sjalu og har problemer med å kontrollere alkoholinntaket. Dette må du jobbe med. Har du en grunn til å være sjalu på dama? I så fall må dere snakke om det - ellers må du jobbe med deg selv. 4 Lenke til kommentar
glagutt Skrevet 19. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2014 utrolig bra respons! Det setter jeg stor pris på. Jeg har ingen grunn til å bli sjalu og er ikke det i edru tilstand så er nok bare alkoholen som har en ødeleggende effekt for meg. vi har ingenting usagt, så er nok ingen underliggende problemer her heller. Det med å redusere alkohol inntaket kan selfølgelig være en avgjørende faktor, men når man er i godt lag så er ikke det alltid like enkelt Jeg får heller legge "flaska" på hylla for en stund og holde meg til sjofør-rollen tusen takk for mange gode råd! 2 Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Hvis det er vanskelig å redusere alkoholinntaket når du vet hva konsekvensene blir så sier vel det sitt. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 hei. Jeg er en gutt på 21 og har vært sammen med min kjære i 2,5 år. vi har hatt våre krangler men ellers er alt bra og vi skal etter planen flytte sammen til sommeren. men det som er problemet mitt og bekymrer meg (og min kjære) er at når vi drikker sammen, så har jeg lett for å miste kontroll når alkoholinntaket har blitt litt for mye. Selv husker jeg ingenting, men det kjæresten min forteller meg dagen derpå er ganske skremmende. Jeg blir veldig "cocky" og frekk mot alle rundt meg noe som kan resultere i ballade.. Jeg har også lett for å bli sjalu, bare kjæresten min snakker med noen andre eller gir noen litt for mye oppmerksomhet så blir jeg kjempe sur på henne og den personen hun snakker med. Og det er egentlig da alt starter, vi går til siden (på to manns hånd) og prøver å snakke sammen, men da har jeg allerede tent og klarer ikke slutte. Jeg kommer med alt mulig tull og sier masse dritt (gjerne bare masse usaklig tull), noe som sårer henne og resulterer i at hun blir lei seg og skuffa. Jeg har aldri vært en voldelig person, angriper bare med "kjeften" men det er jo minst like sårende og ødeleggende. Det har faktisk gått så langt at hun er redd for å drikke med meg. Det her ble sikkert veldig rotete skrevet, men jeg må bare få det ut. Jeg vil helst ikke slutte og drikke, siden vi har jo våre fine stunder når vi drikker også.. og derfor må jeg finne en løsning! Håper at noen kan skrive noen kloke ord som kanskje kan gi svar på problemet mitt... Kutt ut fylla. Det er stort sett det eneste som hjelper. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Alkohol er et av de farligste rusmidlene som finnes, og nesten det eneste som gjør relativt normale mennesker til rasshøl. Det er tydelig at du tåler alkohol svært dårlig og at det går løs på impulskontrollen din. Jeg vil anbefale deg å prøve litt naturlig cannabis istedet, som er avslappende og angstdempende (med mindre du får tak i syntetisk eller GMO cannabis som har motsatt effekt, og utgjør rundt 80% av cannabisen som selges i Europa). Jeg er selvsagt helt enig med deg. Langt bedre og svi seg en rev en og drikke alkohol. Men det er jo forbudt da. Alkohol sammen med cannabis vil også dempe de mest ampre personer. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Har noen venner som er like, og det beste er å innta en forebyggende holdning. F. eks en venninne av meg drar ikke på byen når hun er i forhold fordi hun oppfører seg totalt blåst når hun er full, og det vet hun. Så da unngår hun heller situasjonen, og vi drikker litt vin hjemme istedet eller tar en hjemmefest . Det er ikke alltid så lett å "bare drikke mindre", blir man først brisen så vil man jo gjerne ha baaaare en øl til eller en drink. Boing, så har man tippet over. Selv sverger jeg til øl, det er kontrollerbart for meg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 "knegg" ..bare ett aldri så lite "boing", å så hang alle i taklampa .. .. å nei å nei, jeg kan ikke lenger styre mine bryster, eller var det lyster kanskje ...? .. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Ja, fra null til hundre på en kvart øl! Haha! Neida, jeg har heldigvis ikke noe særlig problemer med alkohol . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå