Enilel Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Hei, jeg ønsker å kjøpe en ny sata harddisk. Den har grensesnitt på 6 gbit, men om jeg ønsker, kan jeg koble den til 3 gbit? Og har dette noen betydning for ytelsen? På hovedkortet har jeg bare 2x6gbit og 4x3gbit. Vil derfor måtte koble en hdd til 3 gbit. Hva tenker dere? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 6gbps bør du holde av til SSD. Det har ingenting å si om vanlige sata HDD er på 3gbps porter , de klarer knapt å utnytte det. Lenke til kommentar
Enilel Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 Ok takk har forresten to tilkoblingskabler liggende. Den ene står det 6 gbit på, den andre ingenting. Er det da 3? Og er det viktig å bruke rett kabel på riktig tilkobling? De ser jo veldig like ut.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Lenke Kort oppsummert for å svare på spørsmålet ditt: "Nei". Endret 20. mars 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) 6gbps bør du holde av til SSD. Dette er en sannhet med modifikasjoner. Det kommer helt ann på åssen SATA kontroller det er. Vi vet ingenting om type hovedkort her, og det er sikkert riktig det du sier, men .. Hvis det er et eldere hovedkort, typisk socket 1366, med en Marvell SATA 3 kontroller, ville jeg satt alle disker på Intel sin SATA 2 kontroller. Endret 20. mars 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 6gbps bør du holde av til SSD. Dette er en sannhet med modifikasjoner. Det kommer helt ann på åssen SATA kontroller det er.Vi vet ingenting om type hovedkort her, og det er sikkert riktig det du sier, men .. Hvis det er et eldere hovedkort, typisk socket 1366, med en Marvell SATA 3 kontroller, ville jeg satt alle disker på Intel sin SATA 2 kontroller. Jeg svarer slik fordi de to 6gbps porter han refererer til helt tydelig er intel brikkesett sata 6 gbps porter. Da TS har P8H77-M PRO , med 2+4 ich brikkesett hhv sata 6gbps/3gbps og 1× eSata marvell 6gbps. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Åssen svarte vet du åssen HK han har? Kunne ikke se det noe plass jeg Lenke til kommentar
Enilel Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 Det er faktisk det hovedkortet han nevner Er en litt eldre variant med socket 1155. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Med vanlig HDD så er det tilnærmet helt irrelevant hvilken Sata port du velger. Selvsagt, har du Intel-porter tilgjengelige så bruker du dem, men forskjellen er heeelt minimal. En harddisk vil være dødens treig, uansett hva slags grensesnitt, og selv SATA 1,5 Gbit vil være mer enn bra nok. SATA er uansett versjon kompatibel, så det slipper du uroe deg for. Endret 20. mars 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Bare så på andre eldre innlegg fra Tbgnorge O:-) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Bare så på andre eldre innlegg fra Tbgnorge O:-) Ah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå