Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Video overvåket område - sex og røyk offentlig

Anbefalte innlegg

Hei. Ikke sikker på hvor jeg skulle plassere denne..

Ja, jeg og dama mi var ute i går og vi sto utenfor et stort kontorbygg. Veldig offentlig og statlig (store åpne vinduer og virka som om ingen var der) Vi var der bare for å snakke og sitte stille litt, men så tok vi noen sigaretter (ikke lov å røyke der). En liten stund etter det, hadde vi sex over benken i omkring 5 min. I etterkant fant vi ut at det var video overvåkning der så begynte vi å gå, men så kom det en vakt med lommelykt fra securitas bort dit, og vi begynte å løpe alt vi kunne vekk derfra. Han forsøkte å løpe etter, men ham ga opp når vi var ute av syne.

Er det sjanse for at dette blir politianmeldt?

Ligger vi tynt an?

Hva ville skjedd om detta hadde kommet gjennom?

Noe mer jeg bør vite?

Anonymous poster hash: f57dd...cf6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjansen for anmeldelse er der ja, hvis de som overvåker området anmelder forholdet, men det er alltid en sjanse for at kameraet ikke var satt på opptakk, eller "filmet" når dere var der.

Hvordan dere ligger ann ved loven vet jeg ikke, ettersom jeg ikke vet hva som skjer hvis du har sex på et offentlig sted eller røyker hvor det er røykforbud. :)

Lenke til kommentar

Det var nok satt på opptak da vakten ikke kunne se oss på andre måter tror jeg.

Men er det stor sjanse for at de finner ut hvem vi er? Det var ganske mørkt (bare noen svake lamper).

Er livredd for å komme i kontakt med politiet igjen.

Hvis dette da hadde kommet gjennom, ville de ha vist det til foreldre (opptaket)?

Lenke til kommentar

De kan finne ut av det ja hvis filmen er god nok, men det er en sannsynlighet for at den ikke er det.

Kommer mer ann på om de gidder å bruke tid på dette her, og etter det JEG tror så gjør de mest sannsynlig ikke det, men man vet aldri med tanke på at det var en vakt ved området.

Er du over 18, så tror jeg ikke det. Er du ikke myndig enda så kommer de nok til det ja, hvis det anmeldes.

Men ta alt jeg sier med en klype salt, ettersom jeg bare tenker logisk i saken, og det er mye "om og men" :)

Lenke til kommentar

Skjønner hva du sier her. Er 16 og 17 her, og vil helst ikke ha noe med politi å gjøre. Ble ganske så skremt når vakten kom med lommelykt ut for å sjekke. Kameraet så egentlig ganske bra ut.

Hvis foreldre hadde fått sett dette, hadde det nok vært slutten på det gode liv her hjemme :p

Lenke til kommentar

Gjorde dere noe galt på området?

Altså, ødela noe eller noe slikt?

Og er dere mulig å identifisere lett?

Tipper du svarer nei på alle 3, da er det heller tvilsomt at vakta gidder gjøre noe. Om de anmelder er det veldig tvilsomt at politiet gidder legge noe ressursjer i en veldig uskyldig sak.

Umulig å si, men tviler sterkt på at dette får noe konsekvenser, om dere ikke gjorde noe mer enn å sitte/pule på benken og røyke

Tipper vakta bare ville være med på morroa jeg :)

Lenke til kommentar

Gjorde dere noe galt på området?

Altså, ødela noe eller noe slikt?

Og er dere mulig å identifisere lett?

Tipper du svarer nei på alle 3, da er det heller tvilsomt at vakta gidder gjøre noe. Om de anmelder er det veldig tvilsomt at politiet gidder legge noe ressursjer i en veldig uskyldig sak.

Umulig å si, men tviler sterkt på at dette får noe konsekvenser, om dere ikke gjorde noe mer enn å sitte/pule på benken og røyke

Tipper vakta bare ville være med på morroa jeg :)

Var ganske lett å se ansiktene våres på kameraet i hvert fall. Det var jo røykeforbud der, og egentlig ikke lov til å være der (ikke avsperret da). I og med at vi også hadde sex over benken, og dette var på et åpent sted hvor man lett kunne se fra alle kanter.

Hun har forøvrig vært i en sak med politiet tidligere.

Lenke til kommentar

Bare og følge med på diverse sider om Filmen kommer på "avveie".

Men sånn seriøst så er dette noe dere egentlig burde gå til politiet om selv, det er ikke spesielt bra og ha en noe slikt på kamera, dere har ikke gjort noe alvorlig. Røyking forbudt skilt er ikke lovfesta så ikke tenk på det.

Sex offentlig ja det er jo ikke helt bra og utrolig flaut og stå fram med om det havna på kamera men det er bedre at det blir fjernet en tatt vare på. Tviler sterkt på at politiet bryr seg om hva dere gjorde jeg trur heller de er mer interesert i og få fjernet en slik film hvertfall med tanke på alderen deres

Lenke til kommentar

Tror du de heller ville fjernet det altså?

Litt flaut å stå fram med det, og tror heller ikke det er noe vi kommer til å gjøre..

Det var jo et område hvor man ikke hadde lov til å gå egentlig.

Og hvilke sider skulle jeg ha sett påå? :)

Og hvilke sider skulle jeg ha sett påå? :)

Lenke til kommentar

Det blir sjølvsagt ikkje lagt ut på nettet. Og i så fall ikkje sånn at personane er til å kjenne igjen. Hadde det skjedd, så ville vedkomande som la det ut hatt eit stort problem.

Eg tvilar på det skjer noko meir i denne saken. Korleis skal dei finne deg utan navn? Det er grenser for kor interessant det er å spore opp eit par for røyking og elskov.

Lenke til kommentar

Straffeloven § 201

Den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd

a) på offentlig sted,

b) i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket til det, eller

c) i nærvær av eller overfor barn under 16 år

Hvilket av disse punktene refererer du til?

Uanstendig atferd på offentlig sted..

Sex på offentlig sted er straffbart, og man kan få bøter opp mot 6000kr for å ha sex på offentig sted, OM man blir tatt da.. Enig med de andre her som sier at det er heller tvilsomt om politiet gidder å etterforske dette noe særlig.. Uten navn/personalia vil det jo også bli meget vanskelig å finne dere to...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...