Twinflower Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Er det noen som har en lur måte å batch-downloade alle Lunch-stripene fra dagbladet.no? Linken til hver stripe er www.dagbladet.no/tegneserie/pondusarkiv/serveconfig.php?date=1393974000&strip=lunch Hvor "date" er timestamp-formatet til stripens dato ved midnatt (GMT+1) 1393974000 = 2014-03-05T00:00:00+01:00 (5. mars 2014, kl 00:00) (Dette er forøvrig til eget bruk, og fordi jeg ikke orker å scanne bladene manuelt) Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 (endret) wget. for day in {0..7}; do DATE=$(date +%s -d "2014-03-05 + $day day"); wget -b -O lunch-$DATE.gif "www.dagbladet.no/tegneserie/pondusarkiv/serveconfig.php?date=$DATE&strip=lunch"; done der 2014-03-05 er start-dag og 0..7 er antall dager du vil hente. edit: tuner den nå (dumme redirects). Oppdaterer når den er ferdig. edit2: der har vi den. Endret 18. mars 2014 av Lycantrophe 2 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 18. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2014 Takk. Putter jeg dette i en scriptfil ala python eller .bat, eller er jeg på bærtur? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Hahaha, Windows. Vel, da suger det å være deg. -- Python har wget libs, så du kan sikkert bruke det. Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 (endret) Takk. Putter jeg dette i en scriptfil ala python eller .bat, eller er jeg på bærtur? WGet er eit program som du kan laste ned ting frå webserverar. http://en.wikipedia.org/wiki/Wget Hahaha, Windows. Vel, da suger det å være deg. Den kunne du vel spart deg for.... wget fins for Windows også: http://gnuwin32.sourceforge.net/packages/wget.htm Endret 18. mars 2014 av sogndal94 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Tøys. Velger han å bruke en såpass døv platform får han absolutt tåle konsekvensene. Det er ikke wget som er greien her, date er date og for såpass lett tilgjengelig. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 18. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2014 Jeg har ingen bruk for linux. Alternativene jeg hadde fra før var å lage et PHP-script eller en C#-sak, men jeg er ganske rusten på begge deler. Sogndal94: Jeg vet hva wget er, men jeg har aldri brukt det. Når jeg så at det var script i koden til lycanthrope så kan det ikke kjøres direkte i kommandolinjen, men i et miljø som tolker date og for-loopen korrekt. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Vel, du hadde hatt det nå. Da hadde du vært ferdig. -- date er et program. Det er det som gjør den egentlig jobben her. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 18. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2014 Godt poeng, men jeg installerer ikke et operativsystem for å laste ned Lunch 3 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Du kan sannsynligvis gjøre det i Cygwin. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 (endret) import datetime import wget D = datetime.date( 2014, 03, 05 ) for i in xrange( 0, 7 ): timestamp = D.strftime( "%s" ) D = D + D.timedelta( days = 1 ) url="www.dagbladet.no/tegneserie/pondusarkiv/serveconfig.php?date="+timestamp+"&strip=lunch" wget.download( url, "lunch"+timestamp+".gif" )Noe sånt for python2. Har ikke testet. Jeg lar det være en øvelse til leseren å håndtere argumenter for å forandre startdato og rekkevidde. Endret 18. mars 2014 av Lycantrophe 3 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Du kan sannsynligvis gjøre det i Cygwin.Det kan man, men det er helt usannsynlig masete. Lenke til kommentar
etse Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) wget er ikke en standardmodul i python, ville derfor heller brukt urllib som er plattformuavhengig og en del av standardbiblioteket. import datetime import urllib D = datetime.date( 2014, 03, 05 ) for i in xrange( 0, 7 ): timestamp = D.strftime( "%s" ) D = D + D.timedelta( days = 1 ) url="www.dagbladet.no/tegneserie/pondusarkiv/serveconfig.php?date="+timestamp+"&strip=lunch" urllib.urlretrieve( url, "lunch"+timestamp+".gif" ) Endret 19. mars 2014 av etse 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Det kan man, men det er helt usannsynlig masete. Mobaxterm er et genialt alternativ til de som trenger å kjøre enkle shell script og lignende under windows. 1 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Hahaha, Windows. Vel, da suger det å være deg. Idiot. 4 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 19. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2014 Det kan man, men det er helt usannsynlig masete. Mobaxterm er et genialt alternativ til de som trenger å kjøre enkle shell script og lignende under windows. Takk, den så veldig nyttig ut! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Idiot.Kanskje. Men med mine verktøy tok det meg 4 minutter å løse problemet hans, der han måtte lage en forumpost om det. 3 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 19. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2014 Idiot.Kanskje. Men med mine verktøy tok det meg 4 minutter å løse problemet hans, der han måtte lage en forumpost om det. Jeg hadde nok laget forumposten selv om jeg hadde hatt linux, du. 3 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Kanskje. Men med mine verktøy tok det meg 4 minutter å løse problemet hans, der han måtte lage en forumpost om det. Strengt tatt, så er det vel din kunnskap som lot deg løse problemet på 4 minutter. Det at du bruker vertøykassa linux er vel egentlig irrellevant i denne sammenhengen, ettersom lignende verktøy er tilgjengelig på andre platformer. 2 Lenke til kommentar
etse Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Idiot.Kanskje. Men med mine verktøy tok det meg 4 minutter å løse problemet hans, der han måtte lage en forumpost om det. Hjelper lite å ha linux om du ikke kan scripte slike ting uansett. Og kan du scripte hadde det ikke tatt så mye mer tid å bare skrive et python-script som gjør akkurat det samme. Ser virkelig ingen behov for å være klysete bare fordi noen kjører et annet operativsystem enn deg. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå