webdesign_flatåsen Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Hei Av og til mister jeg Internett på min datamaskin. Når pc har mista Internett må jeg holde på og restarte pc'n i flere timer eller disable/enable nettverkskortet for tilslutt å få opp Internett igjen. Har nettopp satt inn nytt nettverkskortet. Fikk riktignok beskjed av Windows xp at det ikke var godkjent for xp. Tror det var pga pc er så gammel. I kveld byttet jeg også nettverkskabel i tilfelle den gamle kabelen var feilen Internett her i huset består av et kabelmodem + sisco trådløs router. Min pc er tilkoblet router via kabel. Har trådløs router så de andre enhetene i huset kan koble seg på via trådløs nettet (som denne iPad jeg skriver på nå) Datamaskina er en pc fra 2003/2004. Windows xp pro. Når datamaskina mister Internett så har fortsatt de andre enhetene Internett, så jeg utelukker det er feil med router/kabelmodem Noen som har tips om hvordan fikse pc? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Kan du oppgi eksakt merke og modell nummer for denne maskinen. Vanskelig å komme med noen råd om å fikse noe når man ikke vet hva det er. Windows Xp er også "end of life" den 8 April og vil ikke være noe ålright operativsystem lengre. Sånn umiddelbart ville jeg anbefalt en reinstallasjon av operativsystem , helst til noe nyere som Windows 7 eller Windows 8. Eventuelt en linux distribusjon. Prøve eventuelt først å oppdatere driverene til nettverkskortet. Og reset winsosk tcp/ip , følg anvisninger for xp her: https://kb.wisc.edu/page.php?id=6653 Lenke til kommentar
webdesign_flatåsen Skrevet 19. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2014 Maskina har ikke noe spesielt merke. Den er bygd av en butikk i Trondheim. Består av pentium 2600mHz (kun 1 kjerne) og abit Is7 hovedkort. Det er nå kanskje 5 år siden kjølinga av chipset på hovedkortet ramlet av. Har ikke nyere windows. eventuelt hvis æ må oppdaterr med nyere windows så må jeg oppgradere maskina. Skal se på det å reinstallere windows xp i morgen. forberede backup av viktige filer. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Du får jo oppgraderingspakker til kontormaskiner ned i 2000kr, er ikke så mye å lure på vil jeg tro. Alternativt så kan man følge med på finn og bruktmarkedet, det hender det legges ut noe vettugt priset der, selv om det meste er overpriset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå