morgan_kane Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Heisann, Jeg lurer på hva som må til for at en garderobe skal bli godkjent av skatteetaten? Kan veggen være et forheng eller må det være en fysisk vegg? hva er så kravet til veggen? Og er det noen krav til utførelsen av garderoben? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Tydeligvis noe jeg ikke har fått med meg, hvorfor bryr skatteetaten seg om garderober? Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Tydeligvis noe jeg ikke har fått med meg, hvorfor bryr skatteetaten seg om garderober? Har vel sikkert noe med skatt, utleie og kanskje godkjent utleiedel å gjøre. Garderobe vil jeg si alle plasse egnet til å oppbevare klær over lengre tid. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Må vel ha noe med primærrom/sekundærrom og ligningsverdi i forbindelse med formueskatt Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 18. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2014 Helt rett at det har med skatt å gjøre Må vite hva som er rett i forhold til selvangivelsen Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Så vidt jeg har forstått regnes garderobe som S-rom dersom det er et eget rom man går inn i og ikke er egnet til noe annet enn å oppbevare ting i. Mens klesoppbevaring i soverom eller annet P-rom regnes med i P-rom uansett om det er vidåpent, forheng eller skap med dør. Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Så vidt jeg har forstått regnes garderobe som S-rom dersom det er et eget rom man går inn i og ikke er egnet til noe annet enn å oppbevare ting i. Mens klesoppbevaring i soverom eller annet P-rom regnes med i P-rom uansett om det er vidåpent, forheng eller skap med dør. Tror du tar feil... hvis rommet er så stort at det kan benyttes til omkledning så tror jeg det regnes som P. Edit: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/Bil-og-bolig/Bolig/Likningsverdi/Ny-likningsverdi-pa-boligeiendommer/Presisering-av-P-ROM--garderoberom-eller-omkledningsrom/ Endret 19. mars 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå