provolone Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Hei Vurderer seriøst å kjøpe meg en defender. Har prøvekjørt en for en tid tilbake, og følte dette var en bil som dekket mine behov. Det jeg lurer på i forhold til kjøp er om det er ting man bør være obs på i forhold til årsmodell, km osv. Har lest litt rundt på det store internettet, men det hadde værtfint med feedback fra privatpersoner og.... Har sett for meg noe ala disse: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47290529&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47252792&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46922087&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Snakk med "Dromle" her inne.. han kan litt om disse bilene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Hvis du titter på biler fra tidlig 2000, bør du gå for noe før 2002. TD5'en fra etter 2002 har høyere dysetrykk og litt småjusteringer. Før 2002 var også døren delt i aluminium og stål, noe som ikke er en god kombinasjon, noe som betyr korrosjon. Etter 2002 får du midtkonsoll, den blir også lettere å chippe. TD5'en er en knall motor, og den har kjededrift ikke registerreim. Startsperren og alarmen på TD5'ene er generelt kranglete. Pumadefenderene har motorer fra Transit, altså en firer med registerreim hvis jeg ikke husker feil. HK-antallet er det samme, men har noe økt moment. Sjekk rust i dørene, x-memberen bak og rundt vinduene. Defendere er helt fantastiske Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Av de bilene du linket til ser jeg at den første allerede er solgt. Prisen på den var gunstig, men kanskje var det en grunn til det. Det var også bare den første bilen som hadde AC. På en TD5 vil jeg si at AC er en nødvendighet selv om du har en naturlig AC i form av skytelukene under frontvinduet. Siden Puma har bedre varmeapparat og flere dyser er ikke AC så viktig på den, men det er likevel kjekt å ha. Min subjektive mening om TD5 vs. Puma (Transit-motoren) er: TD5: + finere motorlyd enn puma + lettere å trimme + kan registreres som 9 seter hvis man har behov for plass til så mange + har ikke diesel partikkel filter (litt dyrere veiavgift, men mye penger spart på alt det tullet DPF ofte kan gjøre på dieselbiler) - bare 5 trinns girkasse og høyt turtall/støynivå ved motorveiskjøring - sittekomfort, lav seterygg og sidevendte seter for de som sitter bak Puma: + 6 trinns girkasse og lavere turtall ved motorveiskjøring + bedre lydisolert + finere dashbord (men vistnok litt trangt for høyrefoten for enkelte, eller var det for varmt for høyrefoten?) + et varmeapparat som gir mye varme også når det er kaldt ute + defroster til sidevinduene foran + bedre seter med høy rygg også for de som sitter bak i bilen + bedre dørlister rundt dørene - DPF - har lest om noen historier om hvor håpløst og omfattende det er å bytte clutch på Puma, men vet ikke om dette stemmer. Selv så liker jeg motorkarakteristikken best på TD5 og endte opp med en 2006 modell etter å ha prøvekjørt en 2007 Puma. Som SuperSaxy nevner skjedde det mye med TD5 rundt 2002 i forhold til motorstyring (nyere modeller er lettere å chippe og er EU3, mot de gamle som bare var EU2). På denne tiden fikk den også bedre dører (rent stål, ikke blanding av stål og alu som har lett for å korrodere dersom de kommer i nærkontakt med hverandre) Jeg har ikke hatt noen problemer med startsperre eller alarm på min, men så bytter jeg batteri når bilen gir beskjed om det. Ellers så vil jeg anbefalte http://www.lrforum.com/forum/ der du finner flere personer som kan disse bilene godt og som også kanskje kjenner til bilene du linker til. Er du interresert i biler som er lengre unna kan du også finne noen som kanskje kan se på bilene for deg. Endret 19. mars 2014 av Dromle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå