Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekte komponenter, flaskehals eller utdatert maskinvare?

Anbefalte innlegg

Har nettopp gått til anskaffelse av Titanfall, og etter en noe dårlig spill-opplevelse så vurderer jeg nå en oppgradering av riggen. Jeg trodde egentlig at jeg burde kunne klare å kjøre spillet på lave innstillnger, men det ser dårlig ut. Ønsker derfor hjelp til å identifisere problemet, og eventuelt tips om hvilke komponenter jeg bør bytte ut. Holder det med CPU/HK/RAM, eller må jeg ha nytt skjermkort i tillegg.

For øyeblikket har jeg følgende oppsett:

- Core 2 Quad Q8200 2.33GHz @ 3.03 GHz

- GTX 550 Ti

- 4GB RAM (DDR2 PC2-8500)

Dette er et lite hakk over minimumkravene til Titanfall, men likevel er det helt umulig å spille. Ligger på 60fps innimellom, men får noen ulidelige «drops» så fort det blir action.

Har prøvd å gjøre litt monitorering av last på både GPU og CPU, men jeg ser ingen klar flaskehals. Kan overklokkingen skape problemer, eller er det mangel på minne som er årsaken?

Alle tips mottas med stor takk! :)

Jeg er litt usikker på hvilket underforum denne posten hører hjemme i, men jeg prøver meg her.

Edit: Opprettet en post under "Hjelp til kjøp salg.." for hjelp til å bestemme hvilke nye komponenter jeg (eventuelt) skal kjøpe.

Endret av l3dx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan oppdage flaskehalser i spill:

GPU Usage på 99% konstant: GPU er flaskehalsen.

GPU Usage svinger mellom 80 og 99% GPU OG CPU er begge flaskehalser

GPU Usage ligger konstant under 80%: CPU er flaskehalsen

CPU Usage i Task Manager er et meningsløst tall her, dette bør du ikke bry deg om. GPU Usage kan du finne med MSI Afterburner, GPU-Z, EVGA Precision X, og andre overvåkningsprogrammer for skjermkort.

Lenke til kommentar

Hvordan oppdage flaskehalser i spill:

GPU Usage på 99% konstant: GPU er flaskehalsen.

GPU Usage svinger mellom 80 og 99% GPU OG CPU er begge flaskehalser

GPU Usage ligger konstant under 80%: CPU er flaskehalsen

CPU Usage i Task Manager er et meningsløst tall her, dette bør du ikke bry deg om. GPU Usage kan du finne med MSI Afterburner, GPU-Z, EVGA Precision X, og andre overvåkningsprogrammer for skjermkort.

Takk for svar! Jeg har brukt openhardwaremonitor til å følge med på load. Skal gjøre en ny test med disse tallene i bakhodet når jeg kommer meg hjem fra jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...