Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kasn godt være det samme igjen. Det som forårsaket BSOD (restartene) for deg tidligere var dette:

SYMBOL_STACK_INDEX: 0
SYMBOL_NAME: nvlddmkm+eca2b
FOLLOWUP_NAME: MachineOwner
MODULE_NAME: nvlddmkm
IMAGE_NAME: nvlddmkm.sys (det var denne som laget prtoblemer før)
DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 5010a8a7
STACK_COMMAND: .cxr 0xfffff88007d1db60 ; kb
FAILURE_BUCKET_ID: AV_nvlddmkm+eca2b
BUCKET_ID: AV_nvlddmkm+eca2b
ANALYSIS_SOURCE: KM
FAILURE_ID_HASH_STRING: km:av_nvlddmkm+eca2b
FAILURE_ID_HASH: {ad8fd9b1-9707-261f-e194-7589a54a1174}
Followup: MachineOwner
---------
2: kd> lmvm nvlddmkm
start end module name
fffff880`03ade000 fffff880`047c2000 nvlddmkm T (no symbols)
Loaded symbol image file: nvlddmkm.sys
Image path: \SystemRoot\system32\DRIVERS\nvlddmkm.sys
Image name: nvlddmkm.sys
Timestamp: Thu Jul 26 04:17:11 2012 (5010A8A7) (Filen var fra 2012.)
CheckSum: 00CCC19C
ImageSize: 00CE4000
Translations: 0000.04b0 0000.04e4 0409.04b0 0409.04e4
Det som skjer er at du får BSOD, eller på godt norsk blåskjerm. Men det er tydelig at Windows er satt til Automatisk restart når dette skjer, så du ser ikke noe til blåskjermen.
Sjekk i samme mappe som tidligere, C:\Winodws\Minidump\ for nye .dmp filer. Pakk dem med Winrar og last dem opp igjen.
Du kan også kjøre Memtest86+ for å utelukke feil med RAM. Last ned Auto-Installer for USB key (link et stykke ned på siden) og kjør programmet. Sørg for å ha en USB stikke (den må være tom) i en USB port.
Lenke til kommentar

Det som skjer er at du får BSOD, eller på godt norsk blåskjerm. Men det er tydelig at Windows er satt til Automatisk restart når dette skjer, så du ser ikke noe til blåskjermen.
Sjekk i samme mappe som tidligere, C:\Winodws\Minidump\ for nye .dmp filer. Pakk dem med Winrar og last dem opp igjen.
Du kan også kjøre Memtest86+ for å utelukke feil med RAM. Last ned Auto-Installer for USB key (link et stykke ned på siden) og kjør programmet. Sørg for å ha en USB stikke (den må være tom) i en USB port.

Jeg er analfabet når det gjelder dataspråk dessverre. Men fikk ofte blåskjerm i begynnelsen, og nå slår den seg av uten det, så det kan stemme, ja.

Skal jeg sette i USB-pennen før jeg laster ned/kjører programmet? og hvilken versjon? Det var så mange alternativer for USB..

Vedlegg:

Minidump.rar

Endret av Li2
Lenke til kommentar

Eh, nei, du skal ikke laste opp noen mappe fra det programmet. Du skal installere det på en USB stikke. Er du usikker på hvordan dette gjøres, se denne videoen.

Det er stort sett samme feilen igjen, men du får også "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" som kan tyde på feil med RAM eller veksel-filen på hard disken.

Kan du prøve å finne ut mere om den iMedia PC'en du har?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Eh, nei, du skal ikke laste opp noen mappe fra det programmet. Du skal installere det på en USB stikke. Er du usikker på hvordan dette gjøres, se denne videoen.

Det er stort sett samme feilen igjen, men du får også "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" som kan tyde på feil med RAM eller veksel-filen på hard disken.

Kan du prøve å finne ut mere om den iMedia PC'en du har?

Han sier ikke noe om hvordan man kommer inn på "BIOS" i videoen, og jeg kan da heller ikke følge instruksjonene i videoen utenfor Windows. Beklager, jeg er helt idiot når det kommer til slikt så kanskje jeg bare skal levere den inn til reparasjon eller, siden jeg ikke kan være uten PC i jobben min. bare leve med det. :/

Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke er sikker, så må du trykke F2 for å komme inn i BIOS på din PC. Og du trykker F2 tasten 2 sekunder etter at du har slått den på. Finn så noe som heter Boot option i BIOS, og sett den til USB drive eller External media eller hva nå Packard Bell kaller det.

Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke er sikker, så må du trykke F2 for å komme inn i BIOS på din PC. Og du trykker F2 tasten 2 sekunder etter at du har slått den på. Finn så noe som heter Boot option i BIOS, og sett den til USB drive eller External media eller hva nå Packard Bell kaller det.

F2 funket ikke, men jeg googlet hvordan gjøre det. Men da jeg kom inn i BIOS så jeg ingen av alternativene som på videoen, til tross for at jeg også så et par tutorials til med ulike alternativer. Så jeg måtte bare gi opp det der, dessverre.

Så du noe nytt i filene i siste vedlegget?

Lenke til kommentar

Etter hva jeg ser har du lastet ned feil Memtest, du har lastet ned installer i stedenfor bootable iso, last ned denne:

http://www.memtest.org/download/5.01/memtest86+-5.01.iso.zip

brenn på cd og boot, eller overfør innhold til minnepinne og gjør den bootable.

Jeg merker du ikke har ekspertkompetanse på PC, så det enkleste er nok å brenne en CD/DVD.

sånn, http://www.c-sharpcorner.com/UploadFile/83f858/windows-8-how-to-burn-an-iso-image-to-disc/

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Etter hva jeg ser har du lastet ned feil Memtest, du har lastet ned installer i stedenfor bootable iso, last ned denne:

http://www.memtest.org/download/5.01/memtest86+-5.01.iso.zip

brenn på cd og boot, eller overfør innhold til minnepinne og gjør den bootable.

Jeg merker du ikke har ekspertkompetanse på PC, så det enkleste er nok å brenne en CD/DVD.

sånn, http://www.c-sharpcorner.com/UploadFile/83f858/windows-8-how-to-burn-an-iso-image-to-disc/

Det har du rett i. Absolutt ingen ekspertkompetanse. Ellers hadde jeg ikke vært her. :p

Ok, men må jeg fortsatt tukle i BIOS med denne metoden?

Lenke til kommentar

Memtest86+ Auto-Installer for USB key er absolutt den letteste måten å bruke det programmet på. Det er jo kun å laste ned zip filen, pakke den ut og kjøre "Memtest86+ USB Installer.exe". Den lager til bootable USB stikke.

Og du må enten tukle i BIOS eller bruke en eller annen tast for å få opp boot meny.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Som sagt, jeg klarte USB 'operasjonen lett (helt tilbakestående er jeg da ikke, hehe), og kom inn på BIOS, men derfra var det ingenting som liknet på de 'options'ene i instruksjonsvideoene jeg så.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Herfra aner jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Må vel leie inn hjelp da. Innlevering er uaktuelt for meg.

Men takker uansett for all hjelp. Har man ikke ekspertkompetanse skjønner jeg det er vanskelig å hjelpe noen, men det er jo nettopp derfor folk spør om hjelp her. :]

Lenke til kommentar

Ja, klart det. Men, som sagt, innenfor BIOS aner jeg ikke hva gjøre.

Som jeg har sagt tidligere, kan du gi litt mer info om den Packard Bell iMedia PC'en, så hadde det vært så mye enklere å hjelpe. Se om du finner en klistrelapp, manual eller noe slikt som sier noe om modell.

Lenke til kommentar

Ja, klart det. Men, som sagt, innenfor BIOS aner jeg ikke hva gjøre.

Som jeg har sagt tidligere, kan du gi litt mer info om den Packard Bell iMedia PC'en, så hadde det vært så mye enklere å hjelpe. Se om du finner en klistrelapp, manual eller noe slikt som sier noe om modell.

Som dette?

post-334781-0-90437200-1395578240_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...