Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei.

For litt over et år siden kjøpte jeg en splitter ny harddisk (Packard Bell - iMedia S-serien) og det tok ikke lenge før jeg fikk et merkelig problem. PC'n begynte å slå seg av og på; noen ganger hver dag, andre ganger en uke eller to uten problemer. Antivirus eller 'rense'programmer hadde ingen effekt.

Det ble gradvis verre og de siste ukene har jeg ikke engang kunnet logge på fordi maskinen slo seg av og på kontinuerlig helt til jeg dro ut kontakten.

Så igår gjorde jeg en komplett reinstallasjon av Windows (8) i håp om å endelig fjerne plagen. Men til tross for full formatering slo den seg av igjen idag som før. Med nøyaktig samme feilmelding.

Da lurer jeg på om noen vet hva i all verden som feiler hardisken min ved å se på feilmeldingen på vedlagt skjermbilde?

Mange takk.

post-334781-0-14253400-1395166604_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen.

Den feil melding sier oss ikke noe. Hvis mulig last opp filen her. Men du må enten pakke den med Winzip, 7-zip eller lignende program. Eller du kan skifte navn på den fra .dmp til .txt f. eks. Ellers får du ikke lov til å laste filen opp.

Lenke til kommentar

Hei og velkommen.

Den feil melding sier oss ikke noe. Hvis mulig last opp filen her. Men du må enten pakke den med Winzip, 7-zip eller lignende program. Eller du kan skifte navn på den fra .dmp til .txt f. eks. Ellers får du ikke lov til å laste filen opp.

Hvilken fil mener du?

Lenke til kommentar

Den filen som heter 021914-11593-01.dmp, altså den som er først i feil meldingen du får. Og filen finner du i C:\Windows\Minidump.

Prøvde både WinRar og å endre fra dmp til txt. Uten hell.

Lenke til kommentar

Okay. Du må kjøre Windows utforsker ( eller filbehandling, vet ikke hva det heter på norsk da jeg har spansk Windows) som administrator. Høyre klikk på Utforsker og velg "kjør som administrator. " Da skal du få mulighet til å kopiere .dmp filen til en annen mappe, f. eks. Mine dokumenter, og forandre den til .txt. Eventuelt høyre klikk på Winrar og velg "Kjør som administrator".

Du burde ha en .dmp fil i den mappen jeg nevnte, hvis ikke last opp memory.dmp som memory.txt

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Okay. Du må kjøre Windows utforsker ( eller filbehandling, vet ikke hva det heter på norsk da jeg har spansk Windows) som administrator. Høyre klikk på Utforsker og velg "kjør som administrator. " Da skal du få mulighet til å kopiere .dmp filen til en annen mappe, f. eks. Mine dokumenter, og forandre den til .txt. Eventuelt høyre klikk på Winrar og velg "Kjør som administrator".

Du burde ha en .dmp fil i den mappen jeg nevnte, hvis ikke last opp memory.dmp som memory.txt

Som sagt er dette den eneste dmp-filen i mappen. Prøvde den i txt format, men det ble bare kryptiske webdings. Så da må jeg prøve måten du nevner med WinRar.

Lenke til kommentar

Den filen, memory.dmp, er nok ikke den filen vi trenger for å finne ut av problemene du har. Memory.dmp er det som var i RAM da den krasjet, og det er ikke den vi trenger.

Så du finner ingen fil i mappen C:\Windows\Minidump\? Altså slik som det vises i den feilmedlingen i første innlegget ditt? C:\Windows\Minidump\021914-11593-01.dmp

Du kan bare slette den memorydmp.rar filen fra siste innlegget din.

Og det er nok ikke hard disken som skaper problemer, det kan være RAM, PSU, hovedkort etc.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Den filen, memory.dmp, er nok ikke den filen vi trenger for å finne ut av problemene du har. Memory.dmp er det som var i RAM da den krasjet, og det er ikke den vi trenger.

Så du finner ingen fil i mappen C:\Windows\Minidump\? Altså slik som det vises i den feilmedlingen i første innlegget ditt? C:\Windows\Minidump\021914-11593-01.dmp

Og det er nok ikke hard disken som skaper problemer, det kan være RAM, PSU, hovedkort etc.

Ah, ok. Fant den nå. :) Vedlagt:

ps Kan jeg slette Memorydump fra pc'n min, mener du?

Minidump.rar

Lenke til kommentar

Jeg må nesten vite hvilken Windows 8 versjon du har. Er det Windows 8.0 32-bit, 8.0 64 bit eller Windows 8.1 32-bit eller 64-bit?

Får mye symbol feil, men så langt tyder ting at det er Nvidia driver din som skaper problemer. Prøv å av-installere den du har og installer en ny driver fra Nvidia.

Lenke til kommentar

Jeg må nesten vite hvilken Windows 8 versjon du har. Er det Windows 8.0 32-bit, 8.0 64 bit eller Windows 8.1 32-bit eller 64-bit?

Får mye symbol feil, men så langt tyder ting at det er Nvidia driver din som skaper problemer. Prøv å av-installere den du har og installer en ny driver fra Nvidia.

Windows 8.0 - 64 bit.

Du sier noe der. Fikk en del merkelige feilmeldinger fra Nvidia da jeg hadde fullført reinstallasjonen.

Lenke til kommentar

For å finne ut av det må du nesten finne ut hvilken modell av Packard Bell iMedia du har. Se om du finner en manual, klistrelapp på selve PC'en eller noe slikt.

Jeg tror du kan velge denne driveren da iMedia S kommer med Nvidia GTX 6xx serien ser det ut som. Men som sagt, sjekk hvilken modell du har av iMedia før du laster ned driver.

Lenke til kommentar

For å finne ut av det må du nesten finne ut hvilken modell av Packard Bell iMedia du har. Se om du finner en manual, klistrelapp på selve PC'en eller noe slikt.

Jeg tror du kan velge denne driveren da iMedia S kommer med Nvidia GTX 6xx serien ser det ut som. Men som sagt, sjekk hvilken modell du har av iMedia før du laster ned driver.

Fikk installert en Nvidia driver. Skulle dette løse problemet, tror du? Fikk du sett på det jeg sendte?

Setter forresten en enorm pris på hjelpen. Dette er min siste utvei før innlevering til reparatør, noe som er litt umulig siden jeg bruker PC'n min til jobb.

Lenke til kommentar

Om det fikser problemet kan jeg ikke si for sikkert. Du må vente og se hva som skjer. Dog er det ikke lett å gi gode råd med mindre man vet hvilken PC det gjelder. Jeg vet at det er snakk om en Packard Bell iMedia S-serie, men det sier meg ikke mye da iMedia S serien har både Nvidia og AMD skjemrkort.

Men i ditt tilfelle så er det nok snakk om iMedia med Nvidia skjermkort. Uansett, får du mer problemer, ikke nøl med å poste mer.

Lenke til kommentar

Om det fikser problemet kan jeg ikke si for sikkert. Du må vente og se hva som skjer. Dog er det ikke lett å gi gode råd med mindre man vet hvilken PC det gjelder. Jeg vet at det er snakk om en Packard Bell iMedia S-serie, men det sier meg ikke mye da iMedia S serien har både Nvidia og AMD skjemrkort.

Men i ditt tilfelle så er det nok snakk om iMedia med Nvidia skjermkort. Uansett, får du mer problemer, ikke nøl med å poste mer.

So far so good. Får krysse fingrene! Ellers er jeg nok tilbake i tråden, like desperat, hehe.

Mange takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...