Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hasj og narkose

Anbefalte innlegg

Hey. Skal opereres med narkose tidlig torsdag morgen. I går røyket jeg litt hasj (brunt). Tanken at dette kan bli farlig slo meg raskt, men etter å ha googlet temaet får jeg inntrykk av at dette ikke er noe stress, og mange har røyket hasj så tett opptil operasjonen som dagen før.

Så dette ser jo ikke ut til å være noe problem, men jeg er jo litt nervøs likevel da. Noen her inne som har erfaringer/opplysninger om hvordan det kan påvirke narkosen om man har røyket hasj et par dager før operasjonen?

Takk :)

Anonymous poster hash: 13a38...334
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bekymre deg.

Selve effekten av hasjen er ute. Og selv om den ikke skulle vært det så overvåker de hjerterytme og blodtrykk konstant slik at de kan tilpasse mengden medisiner underveis.

Røyker jevnlig selv og spurte en anestesisykepleier jeg kjenner om dette. Hu sa det ikke skulle være noe problem. De så vel helst at du ikke kom dit skamfjern da. :pAnonymous poster hash: 62eae...597

Lenke til kommentar

Okei. Høres jo veldig logisk ut i grunn. Hadde det vært et problem burde jeg ha funnet NOE på Google ihvertfall. For ikke å glemme at jeg hadde blitt advart mot å røyke også sikkert (akkurat som man får beskjed om å faste, ikke innta alkohol osv).

Bel, da sier vi så. Nå går jeg å tar meg en blås! :)

Anonymous poster hash: 13a38...334
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Neida, men det er vel noe slikt som 30% av den yngre del av befolkningen som har prøvd det. Og hvis det hadde medført alvorlige komplikasjoner så synes jeg det er rimelig å anta at det hadde blitt informert om.

Eller for å snu på det: tror dere det er sannsynlig at helsevesenet ikke hadde informert om det hvis det hadde vært (alvorlige) komplikasjoner knyttet til hasjrøyking og narkose?

Blir jo advart mot å drikke alkohol ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...