Gå til innhold

hvilke symptomer får man med gammelt PSU?

Anbefalte innlegg

jeg tenkte jeg skulle gjøre dette den andre veien, i stedenfor å si "dette skjer, hva er galt?", så sier jeg "dette er galt, hva vil skje?"

hvis en PSU er gammel i tillegg til å såvidt ha nok watt (250W som skal holde til 2 harddisker, 2 optiske stasjoner, ram, lydkort, 3d-kort, nettverkskort og hele pakka) hva kan jeg forvente vil skje med PCen..:

1) i beste fall?

2) i verste fall?

3) i medium fall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville bare fortelle at jeg har kjørt full pakke på en gammel elkjøp psu på 230W. Det fungerte uten noe problem. Hvis det allikevel skulle skje noe, så er det vel at psu ikke klarer å levere konstant jevnt med strøm til alle komponenter. Som sikkert kan føre til ustabilitet.

Så ...

1: Det går bra

2: Det går ikke

3: Ustabil pc

Lenke til kommentar

ustabil.. ok. hvordan ustabil?

når jeg skrur på PCen min tror den ikke at jeg har noe ram, så den begynner å pipe (og ikkenoe mer skjer). det jeg har gjort er å forandre jumper'n så den ikke piper (jævlig irriterende lyd). jeg skrur på PCen, venter i 5 min eller noe, skrur den av og på igjen og da begynner den å boote.

MEN!!! rett før windowsXP begynner å loade så restarter PCen automatisk. deretter skjer det igjen og igjen og gjerne også igjen... så fungerer det. men når jeg er inne i windows hender det også (til å begynne med) at PCen restartes innimellom. etter ca. 1 time så er alt normalt.

sånn ustabil?

Lenke til kommentar

icecool, jeg har blitt fortalt noe annet..

"You can't be sure that it is the power supply without testing it and stripping down the power consumers won't really do that. If it is failing, it might not work even with it stripped down or it might."

i følge han er det å ta vekk komponenter ikke bevis for verken det ene eller det andre.

men jeg skal kjøpe et nytt power supply fra komplett.no (de har visst en sånn 10-dagers-returnerings-greie, i tilfelle det ikke virker)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...