Gå til innhold

steker utgått kjøttdeig (02.02.14)

Anbefalte innlegg

Uka før lønn kan være hard, og da strekker jeg ofte på grensen når det kommer til mat. Går somregel i Knekkebrød uten pålegg. Men denne uga har jeg vært så heldig at jeg fant en kjøttdeig pakke av svin i kjølern. Problemet er at den gjikk ut i 02.02 og lukta basj. steker den godt nå, og lurer på hva konsekvensene kan bli? av å spise dette? Kan da ikke være så ille tenker jeg. Dato er oppskrytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All kjøttdeig lukter dårlig dersom du stikker nesa nedi de første sekundene etter at du åpner pakken.

Dersom det fortsetter å lukte dårlig etter ett minutt, så skal du ikkje spise den. Uansett dato.

Eg har kastet kjøttdeig som luktet dårlig før den var gått ut på dato, og eg har spist kjøttdeig som ikkje luktet lenge etter at datoen var passert.

Lenke til kommentar

Bakteriene som kan gjøre deg syk, som du nå forsøker å drepe med varme, kan ha laget masser av giftstoffer som fortsatt vil gjøre deg syk.

Lukter det ok og er over dato, da ville jeg personlig kjørt på. Lukter det "bajs" vil jeg tro forråtnelsen er godt i gang. Det er kjøttdeig som er en måned over datostempling. Du kommer til å bli syk.

tl:dr:

IKKE SPIS DEN KJØTTDEIGEN

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke datostemplingen som er fasiten, det er nesa og smaksløkene som kan kjenne på den faktiske enheten.

Null problem å spise mye datostemplet mat som har gått ut. Datostempling er og blir en gjetting med god buffer.

Men lukter det dritt så ville jeg ikke spist det. Da veit du at det er fordervet og en generelt høy andel bakterier.

Kan koste deg mer om du er syk/sitter på ramma i flere dager.

Selvsagt, du minsker sjansene med god steking, men om det er verdt sjansen at du var nøye nok? Det må man ta selv.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Tror han døde siden han ikke har rapportert tilbake

Sitter på do og våger ikkje reise seg :p

Hei! neida folkens, jeg lever :ph34r: Merkelig nok har jeg ikke vært på do enda, noe som jeg bruker og gjøre etter en spicy taco middag! MenMen, kjøttdeigen luktet litt under steking, men jeg lot det gå og det smakte ikke no unormalt, bortsett fra at det var bedre stekt enn vanlig.

Så ifølge svarene her bør jeg krysse fingra og håpe magen min forblir i sinn normale tillstand ut morgendagen? :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...