Gå til innhold

Open collector output


Anbefalte innlegg

Jeg har en BoksA som er koblet til BoksB via D-sub 9 kontakter. BoksA styrer BoksB. Jeg har ingen spesifikasjoner på BoksA. Men på BoksB kontakten er pinne 1-4 signal1, signal2 osv og pinne 5 er 0V ("logic earth"). Signalene blir aktivert ved å koble de til 0V ("..is activated by switching the conjugating pin to 0V"). Slik jeg forstår det går det ikke noe strøm gjennom her, det er kun en krets som blir sluttet ved aktivering?

 

Jeg skal bytte ut BoksA med BoksC. På BoksC er derimot 0V byttet ut med jording (ground) og signalene står spesifisert med Open Collection Output. I koblingeksempelet til BoksC er signal1 koblet til et rele som igjen er koblet til 12V. Pinne 5 er koblet til jording (ground). Ut ifra dette og min begrensede forståelse av open collection så kan ikke jeg bare koble BoksC til BoksB? For BoksB leverer ikke strøm, det er kun en lukket krets. Jeg må med andre ord lage et mellomledd med 4 releer og en 12 volt DC strømforsyning.

 

Spørsmålet er vel kort og godt: open collection output er avhengig av strøm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Open collector vil, enkelt forklart, tilsvare et rele.

 

"0V byttet ut med jording (ground) " - her høres det ut som du ikke er fortrolig med begrepene. 0V og GND er det samme.

 

Signalene dine holdes høye (logisk 1) av BoksB. Når du kobler disse til GND så går det litt strøm ut av BoksB. Denne strømmen går da gjennom transistoren som utgjør en Open Collector utgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...