Christian86 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hei, sliter med 4.1 lyd på lydkortet. Hvordan skal jeg sette det opp på maskinen? er en smule usikker på hvilken jeg har. Beskrivelse av kortet: 1 gul 1 rosa 1 lyse blå 1 lyse grønn 1 sort inngang for 3.5 mm jacks Har jeg 5.1 og evntuelt hvordan skal jeg ordne med høytalerene? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 fronthøyttalere på den grønne, bakhøytallerne på den sorte, og center på den gule om jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 får bare lyd på to av dem dersom grønn går på grønn og sort på den sorte, eller omvendt. har ikke noe tredje kabel Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Du har vel installert driverne til lydkortet, og valgt 5.1 på speaker setup? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 driver er det ja. Har pørvd å lete frem muligheten til det, men hvor er det i windows? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 I menyen har du sannsynligvis et element som heter Creative -> creative mixer (eller noe slikt) velg Full wiev (eller noe sånt) og da bør du ha noe som heter Speakers der. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 ehm..nei hehe. Tjener jeg noe ved å bytte kort til noe som sikkert kan takle 4.1 høytalere? Siden det står Sound blaster Live og ikke noe mere. Support til Komplett sier 5.1 kan noen se utifra det jeg beskrev det med at det har det? og dermed kan støtte 4.1 sett? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Skal ikke være nødvendig å bytte lydkort. Hvis jeg ikke tar feil er 5.1 det samme som 4.1, med en center i tillegg. Dersom du ikke har elementet jeg nevnte er det mulig du mangler software pakka. Dersom du installerer fra cd'n som fulgte med kortet skal det være i orden. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 vil jeg tjene noe på å bytte kort uansett`? noen som ser helt sikkert at det er et 5.1 kort? Skal sjekke med softwaren, ble anbfealt det samme av Creative Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Kan ikke se at du har noe å tjene på det. Det er jo høyttaler settet ditt som ikke støtter mer enn 4.1. Det vil si at du mangler en center i forhold til et 5.1 system, som uansett bare virker ved slikt som DVD avspilling og enkelte spill. Om du får kortet du har til å spille riktig blir du nok fornøyd. Det er et bra kort selv om det er litt gammelt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Eg har riktignok Nvidia hovedkort og bruker de driverene, men du kan alltids sjekke i Start Meny->Innstillinger->Kontrollpanel->Lyd(eit eller anna) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå