Gå til innhold

Nye komponenter; hvordan ser det ut ?

Anbefalte innlegg

:: Samtlige priser er hentet fra www.komplett.no ::

Abit KV7 Hovedkort for Socket A (DDR)

- KT600, SATA, ATX, Raid, LAN, LYD - 814,00

Q-Tec Midi tower ATX 6021CMD, Silver

- Value Line, m/300W AMD/P4 - 268,00

AMD Athlon XP2700+ 2.083 GHz 333 MHz bus

- Socket A (Thoroughbred) prosessor, 256k - 1146,00

TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 256MB CL2

- Chip = WLCSP, (DDR-PC400MHz) - 578,00

Samlet pris: 2806,-

Hvordan ser dette ut? Jeg vil hovedsaklig bruke det til spill-PC... ;) k0z

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kabinettet er så lavt (i høyden) at strømforsyningen dekker hovedkortet. Sjekk at det er nok plass mellom strømforsyning og cpu til kjøleren du har planer om å bruke.

Alternativ kan være et av 350W til Q-Tec, tror de er høye nok (får ikke sjekket det nå, komplett.no er ikke helt frisk, men mitt er iallefall høyt nok) til at man unngår dette.

Lenke til kommentar

Som HawP skriver. Velg et annet kabinett. Det kabinettet har jeg nettopp brukt til å bygge opp en maskin og angrer dypt på at jeg ikke la en 100 lapp mer i et kabinett. Var riktig nok ikke jeg som skulle ha det, men desto kjedeligere egentlig. Kjipt å levere fra seg en pc som har en idle temp på CPU på 75 grader grunnet dårlig kjøling.

Grunnen til at den kjøler så dårlig er fordi det var 5 mm klaring mellom vifte og strømforsyning. Har rotet litt i skuffene mine og funnet en gammel kjøler jeg har satt på som var litt lavere og satt ei vifte til å suge i stedet for å blåse. Venter på en systemkjøler fra microplex. Når dette er på plass regner jeg med å få tempen ned i 50 grader. Men det ble mye styr for å få nok kjøling av cpu i dette kabinettet. Styr unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...