polini Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 hei hei,,, er ein gutt på 22 år. Har lyst og komme meg på rigg som roasteboat, eller ass. kranfører. men vet det ikke er lett da jeg bare har g5 kurs(uten praksis) og offshorekurs. (men samtidig har jeg noen år erfaring med flagging(banksmann) om bord på x anntall rigger ved kai. har også kjørt en god del krane ombord på rigg (med kai-kran) div. tung løft etc. Relevante kurser jeg har: Vhf, båtserfikat, truck, g20, travers, g2, pakkekurs. HAr også kjørt en del g20 kran på flytende enheter som lektere, og mindre båter. Hva mener dere? har jeg god sjangs? noen som har noen tips til firmaer de går an og søke hos? (har søkt hos songa) Og så lurer jeg også på om noen som vet om rederier som faktisk tar inn lett matroser? (vet det blir mindre og mindre av den slags) takker for svar hilsen nysjerrig kar. Lenke til kommentar
alfred2244 Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 skaff deg relevant fagbrev som fx industrimekaniker, det er relevant til det aller meste. Du har sikkert hørt det før, men det er en grunn til det. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Konkrete tips. Skriv stillingsnavnet riktig. Nå er ikke dette for å pirke, men viss du søker som du skriver her forstår jeg godt at responsen uteblir. Nå er ikke jeg verdens beste å skrive selv, men jeg prøver vertfall å holde det så godt og oversiktelig som mulig. Av kurs vil jeg anbefale at du tar ett riggerkurs (trodde dette var obligatorisk for å inneha g5?) Ett sikkerhetskurs er vell også ett 'must' når du skal søke på slike jobber uoppfordret. Det er uansett mulig for deg å bruke www.skipperklassen.com som er en portal du kan benytte for å finne ledige stillinger. Ferjer har lett-matroser - utenom det har vell muligens en del ankerhåndterere og slikt fortsatt lett-matroser. Men det skal jeg ikke si sikkert. Er noen år siden jeg var sjømann. Lenke til kommentar
polini Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 Konkrete tips. Skriv stillingsnavnet riktig. Nå er ikke dette for å pirke, men viss du søker som du skriver her forstår jeg godt at responsen uteblir. Nå er ikke jeg verdens beste å skrive selv, men jeg prøver vertfall å holde det så godt og oversiktelig som mulig. Av kurs vil jeg anbefale at du tar ett riggerkurs (trodde dette var obligatorisk for å inneha g5?) Ett sikkerhetskurs er vell også ett 'must' når du skal søke på slike jobber uoppfordret. Det er uansett mulig for deg å bruke www.skipperklassen.com som er en portal du kan benytte for å finne ledige stillinger. Ferjer har lett-matroser - utenom det har vell muligens en del ankerhåndterere og slikt fortsatt lett-matroser. Men det skal jeg ikke si sikkert. Er noen år siden jeg var sjømann. ja skrev de feil her såg de i etterkant jah, var litt kjapp i avtrekkeren,,,, men riggerkurs har jeg og også sikkerhetskurs... ja vet en del ferjer som søker etter lettmatroser, men var ikke akkuratt de jeg hadde set for meg,,, men takker for den linken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå