PKcyriuz Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Hei!I lønningen for Februar har jeg blitt trukket 50% i skatt, men ikke i Januar.Når jeg går inn på altinn, så står det "Din arbeidsgiver har forsøkt å hente skattekortet mitt, men du hadde ikke på tidspunktet".Er dette noe jeg skal ordne (hvis så, hvordan?), eller hviler dette på arbeidsgiver? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 (endret) Januar går vel på 2013, men visste ikke at dette er noe man må fikse selv. Skulle jo gå automatisk nå Endret 19. mars 2014 av War Lenke til kommentar
M.K.E.A. Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Det skal vel skje automatisk nå ja. Hadde du frikort kanskje i fjor? Uansett skal gå ann å endre det ved å gå inn på skatteetaten.no og bestill skattekort. Nå virker det ut som de har litt trøbbel med nettsiden i skrivende stund (hvertfall fra min pc), men du kan også logge deg inn på altinn, hvor jeg tror du kan finne en lenke i brevet "skattetreksmelding" hvor det står endre skattekort. Der fyller du ut bare opplysningene på nytt, så må du be arbeidsgiveren om å finne skattekortet igjen. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Det skjedde med meg før, men da var det min egen feil. Det er iallefall nermest umulig å få tilbake dette før sånn 1,5år sammen med formye betalt skatt. Jeg justerte det selv ved å be arbeidsgiver trekke mindre skatt X mnd fremover. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Det er din egen plikt å sørge for at du har skattekort, det er ikke arbeidsgiver som skaffer skattekort for deg. Du søker om skattekort via Skatteetatens nettsider. 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Det går ikke automatisk med mindre du hadde skattbar inntekt i 2012. Er du utenlands statsborger med D-nr går det heller ikke automatisk. Litt synd at skatteetaten ikke har kommunisert unntakene. Men det er nå som de er . Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Trenger ikke levere skattkort til arbeidsgiver lenger, men mann må sørge for at infromasjonen på nett er ufylt og rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå