Noiz Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Heisann. Eg tok PCen og den 120hz sjermen og gikk på lan for noen uker siden, når eg kom heim hadde eg problem med å få liv i dei andre sjermene. Eg har ikkje orket å prøve å fikse det fær nå. Eg har et Radeon HD6990 med 1 DVI og 4 DP utganger. Eg bruker DVI på 120hz sjermen og bruker DVI - > DP på dei 2 andre sjermene. Og nå får eg berre liv i 2 av sjermene om gangen. Eg legger ved et bilde for å forklare litt bedre. Men når eg har alle sjermene i får eg bare liv i sjerm 2 og 3, men viss eg tar ut Kable 3 (K3) Da får eg plutselig liv i sjerm 2 og 1. Setter eg i K3 igjen går Sjerm 1 av og sjerm 3 kommer på igjen. Eg har prøvd alle portene med forjselige kabler og alt muligt. men kablene og adapterene trur eg virker for så lenge eg bruker berre 2 sjerme virker begge veldi bra. Trenger bare ta ut ein av dei og dei 2 andre virker uansett vilken port eller kabel eg bruker. Litt dårligt forklart, men eg prøvde so godt eg kan. Legger ved bilde Lenke til kommentar
Zatsyre Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Det finnes 2 typer dp kabler(som jeg vet om), en aktiv å en passive, for å bruke 3 skjermer må du ha aktive dp kabler. https://www.komplett.no/adapter-displayport-til-hdmi/809811 Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Siden det funket før du dro på lanet så regner jeg med at du har riktig utstyr (hadde jo ikke virket uten). Det er noen som har hatt problemer med eyefinity hvor de har måttet avinstallere hele CCC, koble til alle skjerme og så installere det på nytt. Sannsynligheten for at noe plutselig har skjedd med begge DP -> DVI adapterne er liten, men tar det med uansett. Jeg er usikker på om adapteren i det hele tatt hadde fortsatt å virke hvis chipen som endrer signal slutter å virke. Teorien her er at adapter har blitt passiv siden chipen har dødd. Du kan ha 1 passiv adapter, men hvis begge er passive så vil bare 2 skjermer virke av gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå