Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor mye tjener man på Youtube?


Anbefalte innlegg

Har laget meg en kanal på Youtube hvor jeg har blitt Partner og fått AdSense-konto.

 

 

For meg virker det veldig uklart hva man egentlig tjener og hva man tjener på. Noen sier $0,0033 per view mens andre sier det kommer ann på hvor mange "Likes" og "Subrscribere" man har.

 

1. Hva tjener man egentlig per view?

2. Har "Likes" og "Subscribere" noe å si på hva man får utbetalt?

3. Kan man ta ut pengene når man selv vil, eller utbetaler AdSense til en fast dato èn gang i måneden? (sålenge man har tjent over 600 kr)

4. Må seerne klikke på annonsen som popper opp på videoene, eller får man betalt uansett om dem ikke trykker på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja, om din video er "monetization." Dette betyr at YouTube/Google putter reklame på dine videoer som du får betalt for.

2. Nei, ikke direkte. Men flere subs og views blir jo mer penger fordi du får flere "fans" eller folk som ser dine videoer. Husk at det du tjener på er at de ser dine videoer, ikke subscriber.

3. Denne er jeg usikker på, vil regne med at det betales fast en gang i måneden.

4. Er usikker på denne, men er litt sikker på at det holder med at de er der. Vil tro at det er slik at du får mer betalt hvis personer klikker på annonsen og enda mer om de bestiller tjenesten til annonsøren.

 

Kilde: http://www.wikihow.com/Earn-Money-on-YouTube

Endret av HultbergElg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...