Gå til innhold

Skuldersmerter

Anbefalte innlegg

Så.. forriege mandag, altså for en uke siden, så trente jeg og da tok jeg øvelsen ''flyes'' , men så hørte jeg et lite knekk fra den venstre skulderen, og da har jeg etterpå fått skuldersmerter når jeg trener blant annet flyes og benkpress.. Jeg har ikke vondt i skulderen hele tiden, bare når jeg beveger litt på den, og spessielt når jeg tar flyes og benkpress..

Det er heller ikke første gang dette har skjedd, men da gikk det fort over. Nå har jeg hatt det i 1 uke..

Hva burde jeg gjøre? Er det mulig å fikse skulderen selv, uten å gå til noe kiropraktor eller lignende?

Vil også nevne det at det har alltid skjedd med den venstre skulderen, har aldri hatt problemer med den høyre skulderen.

Endret av Skillica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.eiriksandvik.com/product/skuldersmerter/

Hadde det samme som deg i 1 år , har det ikke lenger nå.

Men ja det koster.

For å unngå det i fremtiden må teknikken være 100%

Når du utfører benkpress nå og kjenner smerten, er skuldrene da pakket godt bak og ned? Så løftet blir 15cm kortere en uten pakkede skuldre? Dvs slik som øvelsen skal være?

Flyes som skulder eller brystøvelse?

Lenke til kommentar

Vil egentlig anbefale deg å kutte ut alle pressøvelser som gjør vondt og fokusere på å la det heles. Ta tiden til hjelp og masser skulderen, gjør forebyggende øvelser som facepulls og shoulder raises hvis det føles greit.

Flies er en av de øvelsene jeg synes er relativt sketchy, sammen med dips, da det er fort gjort å ødelegge seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...