tjumsen Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt med dette scriptet . $query = "SELECT rowId, columnId, status, updatedby from seats order by rowId, columnId asc"; $result = mysql_query($query); $prevRowId = null; $seatColor = null; $tableRow = false; //echo $result; echo "<table width='500' border='0' cellpadding='3' cellspacing='3'>"; while (list($rowId, $columnId, $status, $updatedby) = mysql_fetch_row($result)) { if ($prevRowId != $rowId) { if ($rowId != 'A') { echo "</tr></table></td>"; echo "\n</tr>"; } $prevRowId = $rowId; echo "\n<tr><td align='center'><table border='1' cellpadding='100' cellspacing='100'><tr height='50'>"; } else { $tableRow = false; } if ($status == 0) { $seatColor = "lightgreen"; } else if ($status == 1 && $updatedby == 'user1') { $seatColor = "FFCC99"; } else if ($status == 1 && $updatedby == 'user2') { $seatColor = "FFCCFF"; } else if ($status == 2 && $updatedby == 'user1') { $seatColor = "FF9999"; } else if ($status == 2 && $updatedby == 'user2') { $seatColor = "CC66FF"; } else { $seatColor = "red"; } echo "\n<td bgcolor='$seatColor' align='center' width='100'>"; echo "$rowId$columnId<br>$updatedby"; if ($status == 0 || ($status == 1 && $updatedby == $_SERVER['PHP_AUTH_USER'])) { echo "<input type='checkbox' name='seats[]' value='$rowId $columnId'></checkbox>"; } echo "</td>"; if (($rowId == 'A' && $columnId == 10) || ($rowId == 'B' && $columnId == 10) || ($rowId == 'C' && $columnId == 10) || ($rowId == 'D' && $columnId == 10) || ($rowId == 'E' && $columnId == 7) || ($rowId == 'F' && $columnId == 7) || ($rowId == 'G' && $columnId == 7) || ($rowId == 'H' && $columnId == 7) || ($rowId == 'I' && $columnId == 7) || ($rowId == 'J' && $columnId == 7) || ($rowId == 'K' && $columnId == 7) || ($rowId == 'L' && $columnId == 13) || ($rowId == 'M' && $columnId == 9)) { // This fragment is for adding a blank cell which represent the "center aisle" echo "<td> </td>"; } } echo "</tr></table></td>"; echo "</tr>"; echo "</table>"; /* Close connection to database server. */ mysql_close(); ?> jeg ønsker og få rad A11- A20 under A1-A10 . jeg har lagt med et bilde av hvordan den er nå ,, noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
tjumsen Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt med dette scriptet . $query = "SELECT rowId, columnId, status, updatedby from seats order by rowId, columnId asc"; $result = mysql_query($query); $prevRowId = null; $seatColor = null; $tableRow = false; //echo $result; echo "<table width='500' border='0' cellpadding='3' cellspacing='3'>"; while (list($rowId, $columnId, $status, $updatedby) = mysql_fetch_row($result)) { if ($prevRowId != $rowId) { if ($rowId != 'A') { echo "</tr></table></td>"; echo "\n</tr>"; } $prevRowId = $rowId; echo "\n<tr><td align='center'><table border='1' cellpadding='100' cellspacing='100'><tr height='50'>"; } else { $tableRow = false; } if ($status == 0) { $seatColor = "lightgreen"; } else if ($status == 1 && $updatedby == 'user1') { $seatColor = "FFCC99"; } else if ($status == 1 && $updatedby == 'user2') { $seatColor = "FFCCFF"; } else if ($status == 2 && $updatedby == 'user1') { $seatColor = "FF9999"; } else if ($status == 2 && $updatedby == 'user2') { $seatColor = "CC66FF"; } else { $seatColor = "red"; } echo "\n<td bgcolor='$seatColor' align='center' width='100'>"; echo "$rowId$columnId<br>$updatedby"; if ($status == 0 || ($status == 1 && $updatedby == $_SERVER['PHP_AUTH_USER'])) { echo "<input type='checkbox' name='seats[]' value='$rowId $columnId'></checkbox>"; } echo "</td>"; if (($rowId == 'A' && $columnId == 10) || ($rowId == 'B' && $columnId == 10) || ($rowId == 'C' && $columnId == 10) || ($rowId == 'D' && $columnId == 10) || ($rowId == 'E' && $columnId == 7) || ($rowId == 'F' && $columnId == 7) || ($rowId == 'G' && $columnId == 7) || ($rowId == 'H' && $columnId == 7) || ($rowId == 'I' && $columnId == 7) || ($rowId == 'J' && $columnId == 7) || ($rowId == 'K' && $columnId == 7) || ($rowId == 'L' && $columnId == 13) || ($rowId == 'M' && $columnId == 9)) { // This fragment is for adding a blank cell which represent the "center aisle" echo "<td> </td>"; } } echo "</tr></table></td>"; echo "</tr>"; echo "</table>"; /* Close connection to database server. */ mysql_close(); ?> jeg ønsker og få rad A11- A20 under A1-A10 . jeg har lagt med et bilde av hvordan den er nå ,, noen som kan hjelpe ? ja her var det mye hjelp og få . Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Er vel bare å ta en sjekk på om du er på rad A, samt sete 11: if (($rowId == 'A') && ($columnId == 11)) { //TODO: Add table line break here } ? Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Så hvilket LAN er dette for? Syns det så lite dynamisk ut mtp. antall radar og hele den if-klumpen. Hvis du har lyst på litt penere effekter kan du prøve å bruke HTML5 canvas og mouseove Edit; antar det er slik du vil ha det? A01-A10| |B01-B10 A11-A20| |A11-A20 Endret 6. april 2014 av Hayer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå