Tom_Nilsen Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Hei, lurte på om det var noen som hadde erfaring med maling av fliser på bad? Har noen fliser vi ønsker å male over på badet hvis det er mulig. Ble frarådet dette i malerforretningen, men ser at en del har fått gode resultater her. Fremgangsmåte: 1. Vaske med salmiakk 2. Skyll av med vann 3. Puss med fint sandpapir 4. Tørk av alt støv med klut 5. Mal på heftgrunn ( fikk anbefalt vannbasert heftgrunn fra Nordsjø). Leser flere steder at oljebasert er bedre, noen tanker? 6. Mal 2 strøk med vannbasert maling (typ listmaling e.l) er også usikker på om dette er den beste malingen. Legger ved noen bilder. 1. Rad med fliser langt oppe på veggen over dusj 2. 2 fliser over toalett 3. 2 fliser i dusjhjørnet Det jeg lurer på er om fremgangsmåte over inkl valg av produkter vil gi den beste løsningen. Håper på nyttige svar Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Med fuktige forhold, høy temperaturvariasjon ser jeg ikke for meg at det vil se bra ut særlig lenge. Det sagt, jeg har aldri hørt om dette før. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 (endret) her er dinside sin fremgangsmåte: http://www.dinside.no/861455/slik-fikser-du-stygge-eller-kjedelige-fliser Virker ganske grei egentlig, bare pass på å vær nøye. Har hørt om maling av fliser på badet før, men kjenner ingen som faktisk har gjort det. Men, det skulle vel fungert greit vil jeg tro Endret 17. mars 2014 av aklla Lenke til kommentar
Tom_Nilsen Skrevet 18. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2014 Takker for svar og link. Får vurdere litt før jeg setter igang her. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Det siste du bør bruke i dette tilfelle er vannbassert maling. Da jeg jobbet i malingsbutikk anbefalte jeg noe av den samme fremgangsmåten som er beskrevet i post 1 men jeg anbefalte emaljelakk som toppstrøk og oljebassert heftgrunning under. Bruk glatt rulle for å få best mulig resultat. Det ser ut som "rosettene" er glatte (bare malt på) så skal gå fint å bruke rulle der også. Siden de har såpass sterk farve kan det være greit å male litt grunning på de først slik at du er sikker på at de blir dekket av malingen senere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå