Gå til innhold

Kamptråd - Chelsea vs Arsenal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Håper på Arsenal, så får vi en ekstra intens og spennende gullkamp.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Til og med Mourinho vet at det er Wenger som har vært trofast til Arsenal, og ikke motsatt. Det er vel knapt en storklubb i Europa som ikke har vist interesse for ham de siste årene, men han har valgt å bli, til tross for mangel på ressurser og amper stemning på tribunene.

Den første halvdelen av Wengers Arsenal-karriere brukte han på å bli vår mest suksessrike manager gjennom tidene. I den andre halvdelen har han holdt oss innenfor topp 4 år etter år med ekstreme finansielle restriksjoner. £470m totalt har gått inn i Emirates-prosjektet. Hvordan enkelte ikke forstår at dette er har vært en enorm faktor for en klubb uten rike onkler, er for meg helt ubegripelig.

Wenger har formet Arsenal til den klubben vi kjenner i dag, og bygget et fantastisk grunnlag for fremtiden. Med våre nye sponsoravtaler og minkende gjeld er vi nå endelig i stand til å konkurrere med City og Chelsea, og det på 100 % ærlig vis. Vi kan høste fruktene av Wengers fantastiske arbeid i evigheter etter at han en dag legger opp.

(Jeg må slutte å hisse meg opp hver gang noen sender en LOLZ i retning Wenger)

Edit: Må for øvrig si at det tidligere var en liten sjarm over stikkene til Mourinho. Da var det faktisk noen som bet på, noe som førte til morsomme dueller i media. Når han gang på gang kommer billige stikk mot Wenger, som åpenbart ikke er interessert i å krangle med ham, synes jeg derimot at det begynner å bli for dumt.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere har kommet topp 4 de siste årene, men dere har vel strengt tatt ikke vært en reel konkurrent for oss? I snitt siden 2004/2005 sesongen ligger dere 9 poeng bak oss hvert år, og da så mye som henholdsvis 24 poeng på det mest i løpet av en sesong. I tillegg har vi vunnet, siden sist dere vant, 11 trofeer (CL, EL, 2 x PL, 4 x FA cup, Ligacupen og 2 x CC).

De siste årene er det vel kun United og City som har konkurrert direkte med Chelsea, og kun, for å bruke dine ord, United som har gjort det på "ærlig vis".

Endret av Emils.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: Må for øvrig si at det tidligere var en liten sjarm over stikkene til Mourinho. Da var det faktisk noen som bet på, noe som førte til morsomme dueller i media. Når han gang på gang kommer billige stikk mot Wenger, som åpenbart ikke er interessert i å krangle med ham, synes jeg derimot at det begynner å bli for dumt.

Gang på gang? Om dette er et stikk er det vel det andre siden han kom tilbake? Og det første kom etter at en journalist vred ordene til Wenger.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Dere har kommet topp 4 de siste årene, men dere har vel strengt tatt ikke vært en reel konkurrent for oss? I snitt siden 2004/2005 sesongen ligger dere 9 poeng bak oss hvert år, og da så mye som henholdsvis 24 poeng på det mest i løpet av en sesong. I tillegg har vi vunnet, siden sist dere vant, 11 trofeer (CL, EL, 2 x PL, 4 x FA cup, Ligacupen og 2 x CC).

De siste årene er det vel kun United og City som har konkurrert direkte med Chelsea, og kun, for å bruke dine ord, United som har gjort det på "ærlig vis".

Les igjennom en gang til. Først NÅ er vi for alvor direkte konkurrenter med dere, nå som vi har fått litt økonomiske muskler. For enkelte er det helt uhørt at vi ikke har vært på høyde med dere de siste årene, til tross for at vi har måttet gå £30m i overskudd hvert år for å kunne betale ned stadiongjelden.

United har absolutt tjent inn pengene sine på ærlig vis, noe de skal ha all honnør for, men husk at de "alltid" har hatt Old Trafford med en enorm kapasitet. I 2004 hadde vi et av de beste lagene verden har sett. Dersom vi ikke hadde hatt behov for å investere stort i en ny stadion for å sikre langsiktig suksess, og dermed hadde hatt muligheten til å bygge videre på det vi allerede hadde i stedet for å selge unna de aldrende spillerne og satse på unggutter og "bargains", hadde vi selvsagt vært i en helt annen posisjon de siste årene.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gang på gang? Om dette er et stikk er det vel det andre siden han kom tilbake? Og det første kom etter at en journalist vred ordene til Wenger.

Kanskje jeg var litt krass, men du ser vel poenget. På en dag hvor fotballengland hyller Wenger som nærmer seg et millennium av kamper for oss, skiller Mourinho seg ut ved å komme med et billig stikk på feilaktig grunnlag. Kanskje jeg er hårsår, men jeg synes det er klasseløst av ham.

Lenke til kommentar

Tror dere tenker litt for høyt om den manageren deres. Han er stor, men dere kan ikke kreve at alle skal tilbe han. Spesielt ikke av rivalen rett før et derby. Han er ikke akkurat noen Fergusson.

Dere? Ikke vits å generalisere. Du vet like godt som meg at jeg er Wengers ultrafanboy numero uno.

Jeg har aldri sagt at Mourinho skal tilbe Wenger, men det er lov å vise litt respekt for PL-æraens nest største manager. Spesielt under en slik anledning. Føler meg dog rimelig sikker på at Wenger, i motsetning til meg, ikke gir two fucks.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Tror dere tenker litt for høyt om den manageren deres. Han er stor, men dere kan ikke kreve at alle skal tilbe han. Spesielt ikke av rivalen rett før et derby. Han er ikke akkurat noen Fergusson.

Dere? Ikke vits å generalisere. Du vet like godt som meg at jeg er Wengers ultrafanboy numero uno.

Jeg har aldri sagt at Mourinho skal tilbe Wenger, men det er lov å vise litt respekt for PL-æraens nest største manager. Spesielt under en slik anledning. Føler meg dog rimelig sikker på at Wenger, i motsetning til meg, ikke gir two fucks.

Hehe, du er en good sport, Le Prof. Det skal du ha. Og joda, Mou kunne godt ha vist respekt. Det har han aldri hatt noe problem med å gjøre. Se feks hans omtaler av SAF og Mandela. Men når det kommer til Wenger er det litt katt og hund tendenser. Synes dog selv at dette stikket var helt lov, og morsomt.
Lenke til kommentar

Mourinho er mediakåt, det er alt. Dersom Mourinho, eller noen av Chelsea sine patetiske fans, faktisk tror at han klarer å komme inn i hodene på andre managere, bør de alle legges inn på psykiatrisk avdeling.

Var det prat om det å prøve for hardt her tidligere?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...