Bill7 Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Hei! Har et gammelt nikon PC 55mm f.3/5 macro-objektiv som jeg lånte bort til min bror. Han har et Panasononic Lumix DMC-GH2 og brukte en adapter bestilt fra Kina som det står NK-m4/3 på. Det gikk greit å bruke det på hans kamera, men problemet er at adapteren sitter bom fast. Noen som har noe tips om hvordan dette kan løses? Det sitter en liten skrue på siden av adapteren som har blitt løsnet, uten at dette hjalp. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Adapteret sitter fast i objktivet? Har du bilder? Det kan hende at knappn til adapteret har hengt seg opp. Forsøk å rikke objektivet frem og tilbake på adapteret mens du trykker ned knappen. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Det hender at adaptere og filtere blir sittende fantastisk godt fast, da hjelper det ofte å surre noe rundt som gjør at man får bedre tak siden overflatene ofte er slette og glatte. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Kan det være at den skruen skal være på plass, og så skyves til siden for å løse ut adapteret? Lenke til kommentar
Bill7 Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Hei igjen! Beklager sent svar, men jeg fikk endelig løsnet adapteren. Jeg gjorde som Rowdy foreslo, og det var det som var løsningen. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå