sniffmaster Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Heisann! Undres på om det er noen her som er middels eller mer inngått i VPC 2007 og kan hjelpe meg med en "liten" ting?Det har seg slik at maskinen for styringen av låsesystemet på en av hovedbyggene våre tok kveld for ca. 1 uke siden(CPU+Varme+Tid).Heldigvis fikk jeg backup av programvaren på disken. Men denne maskinen var såpass gammel at den kjørte gode gamle Win 95, slik at det desidert nyeste OS'et som støttes av programvaren til låsesystemet er Win 98.Problemet da er at dagens maskiner gjærne blir for "stor" for Win 98(for mye minne, for stor harddisk, ect.), så løsningen ble å installere Win XP pro, og kjøre Win 98 i VPC 2007(gjør det også en smule enklere mtp. backup)Dette fungerer utmerket på alle måter, bortsett fra 1 ting: Programvaren til låsesystemet styres av klokken i det virituelle klient OS'et(Win 98).Problemet?Klokken vil på ingen måte holde seg i synk med klokken på "host"(XP), og sakker med ca. 1 sekund pr. minutt. Som igjen summerer seg til ca. 24 min på ett døgn, hvilket er rimelig katastrofalt mtp. tidsstyring av div. låser.Altså, klokka er rett når klienten startes opp, men blir feil over tid, og dette er en maskin som helst skal kunne stå urørt over lengre tid.. Kom til eksempel på jobb etter helga: Dørene var 1t og 12min på etterskudd pga. klokken..Så til min fortvilelse:Lar det seg gjøre og framtvinge en sync av klokken, si, til eksempel 1 gang i timen?Maskinen er "offline", så internett synk lar seg ikke gjøre, da det ikke eksisterer nettverk i nærheten..Noen som vet? Og takk for alle svar på forhånd! Mvh. Stian Lenke til kommentar
johome Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Jeg har ikke noen kjennskap til VPC 2007 , men kan bare tipse deg av egen erfaring. Jeg har selv hatt liknende problem fra da jeg brukte Windows XP , en klokke som aldri funket. Løsningen var å laste ned et program som heter Karens time Sync Først stilte jeg klokken inn helt presist , deretter lot jeg programmet ta over , og vips hadde jeg en klokke som stort sett var +- noen sekunder korrekt - hele tiden. Viktig at du konfigurer programmet riktig ( som at den synkroniseres mot atomklokke 1 gang pr. minutt ) Lenke til kommentar
sniffmaster Skrevet 17. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2014 Takk så meget, har ingen erfaring med det programmet fra før, og spørsmålet er om det kan brukes til og synke virituell maskin mot host.Da mtp. at det programmet synk'er mot servere på nett, og maskinen er offline.Somsagt, i moderskipet(Hoved OS) er klokken rett, det er bare den virituelle maskinen som tilsynelatende kjører "litt tregt"Skal ta en titt i hvertfall.Bestefall kan programmet muligens konfigureres til og synkronisere begge maskinene sammen på ett eller annet vis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå