gerignyg Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg ønsker å installere raid på arbeidsstasjonen min. Fra før har jeg en wd 120 SE og vil kjøpe en til. På den hardisken jeg har, er det installert OS på en av 3 partisjoner. Mitt spm: Kan jeg sette i en ny disk opprette et array uten å måtte reinstallere windows? Kan jeg bare klone den den gamle disken over på den nye, opprette Raid 0 og kjøre på? Geir PS: Jeg har søkt etter akkurat dette emnet på forumet, men kunne ikke finne noe som hjalp meg. Dersom noen er bedre til å søke enn meg, så gi meg gjerne en link. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Ved oppset av Raid mister du all tidligere lagret data på disken, du vil også miste partisionene du har. Disken må Formateres etter at den er satt opp i Raid0. Ps det kan være lurt å ha en liten backupdisk til Viktige dokumenter Osv for hvis en av diskene i Raid oppsettet ryker mister du ALL data. Windows MÅ reinstaleres og husk å klikk F6 ved instalasjon (XP/2000) og ha driverne til Raidet klare på Diskett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå