Murillio4 Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Hei, jeg lurer på om det er skatt på salg og kjøp av BTC i norge? ev. hvor høy er prosenten på? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Ja, det må betales 27% skatt på gevinsten ved BTC handel. Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Det er vel innført skatt på gevinst nå, men hallo, hele poenget med bitcoins er jo at det er anonymt og uavhengig av autoriteter? Med mindre det er snakk om flere hundre tusen kroner så anbefaler jeg deg å bare holde tett Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Så fort man "veksler" bitcoins til annen valuta, noe man som oftest gjør ved salg er ikke verdiene anonyme lengre. Tar man pengene inn til egen konto i Norge vil transaksjonen om den er over 10 000 kr meldes til norske myndigheter. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Det er vel innført skatt på gevinst nå, men hallo, hele poenget med bitcoins er jo at det er anonymt og uavhengig av autoriteter? Med mindre det er snakk om flere hundre tusen kroner så anbefaler jeg deg å bare holde tett Det er ikke "innført skatt på gevinst", det har alltid vært skatt på gevinst. Skatteetaten har skrevet litt om "anonymiteten" her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå