Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Hei. Skal muligens streame et arrangement snart, og har da 3 kameraer - to stasjonære og ett kamera som skal flyttes litt rundt på.

Skal ta live-streaming av en scene, men om det blir live er ikke klart - det må fortsatt kjøres noen nett-tester for å se om linja er god nok.

Streamen vil få én audio input som kommer fra lydmiksebordet, denne går rett inn i en stasjonær PC.

Problemet mitt er at jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg får de 3 kameraene til å sende bilde. Jeg vet at jeg ikke kan sende det via USB, da de ikke har USB 3.0, og 2.0 er ikke raskt nok - så må ty til å bruke HDMI og en eller annen opptaksmaskin. Har derfor tenkt på tre av disse:

http://www.blackmagicdesign.com/no/products/decklink/techspecs#35424
(Linken sender deg rett til tech specs, og er snakk om DeckLink Mini Recorder). Disse tre settes da i en enkel stasjonær PC, og går da med lange RCA-kabler som forlenges på veien (RCA er billigere enn HDMI).

Planen er deretter å kjøre så høy oppløsning som mulig, om HD ikke er mulig så blir det SD.

Uansett, kan BlackMagic Design's produkt fungere? Kameraene er som følger: Et billig japan-hd kamera (Hd 720p), med A/V og HDMI utgang, et Nikon Coolpix kompaktkamera (Om jeg får det til å streame), samt et Canon 600D.

Vet det er et litt cheesy oppsett, men så er det et nokså lite arrangement som aldri har hatt noe spesiell videopptak :p

Takker på forhånd,

Caster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...