niggen Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 "Explorer har forårsaket et problem og vil bli avsluttet. Hvis problemet fortsetter, start windows på nytt." Slik lyder feilmelding en kamerat av oss får opp. Han ville installere bredbånd, kjøpte et nytt nettverkskort, innstallerte det som var på CD`en. Nå får han opp den overnevnte feilmeldingen hele tiden. Han har ringt Telenor supporttelefon, og der fikk han beskjed om å formattere PC`en på nytt. Er dette virkelig nødvendig? Kan det være andre løsninger på problemet? Kan det hjelpe å innstallere Windows XP?? Håper på et raskt og fornuftig svar. Som jeg vet det er mange her inne som kan gi. Please? Niggen Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Kan du gi nærmere informasjon om systemet han kjører? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hvis det er ADSL fra telenor han har å samtidig kjører WinME? Har prøvd det selv...... ME suge Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Det er på ingen måte nødvendig å foratere. Det er faktisk bare en bonus at IE ikke fungerer, for da kan du begynne å bruke Opera. Opera (eventuelt Mozilla) regjerer IE hardt på alle punkter. http://opera.online.no/win/720/en/java/ow3...w32enen720j.exe Lenke til kommentar
Ralek Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Det er på ingen måte nødvendig å foratere. Det er faktisk bare en bonus at IE ikke fungerer, for da kan du begynne å bruke Opera.Opera (eventuelt Mozilla) regjerer IE hardt på alle punkter. http://opera.online.no/win/720/en/java/ow32enen720j.exe Explorer gjelder jo ikke bare IE da, Explorer er jo skallet som hele Windows "bygger" seg rundt. Og selvsagt er det ingen fordel at dette ikke fungerer! - Ralek - Lenke til kommentar
niggen Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Windows ME 650 MHz 128 MB RAM 20 GB Harddisk Nesten nøyaktig feilmelding; " Explorer har forårsaket en feil i *ukjent* og vil bli avsluttet. Hvis problemet fotsetter, kan det hende du må starte maskinen på nytt ". Dette er en melding som kommer både titt og ofte. Det går ann å spille spill på den, og starte f.eks musikkprogram. Meldningen kommer når maskinen blir skrudd på, og ellers både titt og ofte. Dessuten er det slik at når de skrur på maskinen etter at de har slått den av på normal måte, kommer Scandisk opp for å gjennomsøke maskinen. De lot Scandisk fullføre en gang, og da brukte den nesten 3 døgn på å bli ferdig!! Er det slik at problemet forsvinner dersom de f.eks oppgraderer til Windows XP?? Eller kan det gjøre vondt, verre? Håper noen av dere ble LITT klokere med dette. Håper fremdeles på hjelp, før familien kommer hjem på Søndag. Niggen Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Skal ikke si noe sikkert men å fjerne WinME er en fordel uansett det garanterer jeg Hvis du har et annet OS hadde jeg prøvd det. Har selv hatt ME og i tilegg prøvd å hjelpe mange kjente med dette. Min konklusjon er uansett; ME suge. Hadde det vært oppfunnet hadde Win78 vært bedre Lenke til kommentar
Ralek Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Denne feilmeldingen var vel en av de mest vanlige tilbake i Win9x tiden, og et "gufs" av fjern fortid (IT-messig sett). Stort sett var det lite man kunne gjøre med det; enten leve med det, eller reinstallere (husker jeg nesten på fast basis reinstallerte hver måned i Win98 tiden). Som Lucifer sier, det er en stor fordel å bytte til en av de NT baserte OSene Win2000 eller WinXP. Dette skaper ikke bare mindre problemer, men har som regel også større muligheter for å korrigere feil når de skulle komme. Uansett, jeg ønsker deg lykke til ! - Ralek - Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det er på ingen måte nødvendig å foratere. Det er faktisk bare en bonus at IE ikke fungerer, for da kan du begynne å bruke Opera.Opera (eventuelt Mozilla) regjerer IE hardt på alle punkter. http://opera.online.no/win/720/en/java/ow32enen720j.exe Explorer gjelder jo ikke bare IE da, Explorer er jo skallet som hele Windows "bygger" seg rundt. Og selvsagt er det ingen fordel at dette ikke fungerer! - Ralek - Jo ja.. det kan jo MULIGENS være noe i det du sier.... :oops: Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hva med å legge inn nyeste IE6.0 SP1. Det hjelper på det utroligste! Litt off topic: En jeg kjenner hadde problemer med at et ikon av en jordklode la seg "over" alle snarveiene (i stedet for den lille pilen). Prøvde alt av fremgangsmåter jeg fant på nett. Oppgraderte til SP6a (det var en WinNT-maskin) uten at det hjalp. Det var IE5.0 på den så jeg la inn IE6.0. Da ble plutselig ikonene i orden! heh.. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Har du mulighet ville jeg lagt inn Windows XP. Det kan umulig gjøre vondt verre. Bare husk at hvis det er Telenor ADSL må du følge en spisiel anvisning får å få en XP til å fungere på Internett.[/u] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå