Studenten! Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Hei! Jeg har en DVD-film av et event, og jeg vil gjerne kopiere denne DVD-en, slik at jeg har en sikkerhetskopi... Nå, ettersom jeg er en som har veldig lite peiling på den slags, så lurte jeg på hva som er enkleste løsning. Hvilke programmer anbefaler dere? Hva er lettest? Og så lurer jeg på en ting; event'et er delt på tre DVD-plater; kan jeg overføre alt til en eneste plate, eller er det best å overføre på tre plater; samme innhold som på orginalplatene overføres på tre identiske kopier? Og så lurte jeg på; det kommer vel ikke til å skade den originale DVD-platen når jeg kopierer? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 (endret) Nei, det skader ikke DVD platene å kopiere, normalt (Ofte ved vanlig morderne brenneprogram) blir kopien lagret f.eks harddisken som en slags buffer, slik du trenger kun å lese av orginalplaten en gang, også brenner de 3 platene. Men da bør du nok ha 5 GB ledig harddisk plass for single DVD og 10 GB for duallayer. Alternativ har du stasjonær med Blueray leser og en ekstra med DVD brenner kan du kopiere utenom harddisken. Husk dette slites mest på orginal platen. F.eks nero express , ashampoo burning studio etc klarer dette fint. CdburnerXP klarer i noen tilfelle og gjøre jobben, selv om jeg selv har opplevd feilbrenninger. Så du kan jo prøve og se hva passer best for deg. Husk det er forskjell på DVD single layer (4,7 GB) og DVD duallayer (8,5 GB) greit å bruke samme format som orginal platen har. Endret 17. mars 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Studenten! Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 Tusen takk for hjelpen! Jeg fikk ordnet problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå