k-ryeng Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Ser i testen her på Barbara.no at tastaturet på IBM T40 bråker mye. Er dette noe som IBM har rettet opp i senere modeller, eller må jeg forvente mye lyd fra tastaturet på T40p'en min som kommer om noen dager? Er jo synd hvis de skal ødelegge helhetsinntrykket av disse maskinene med tastaturer som bråker... Lenke til kommentar
bacon Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg synes det ikke bråker noe særlig. Det beste tastaturet på bærbar jeg har prøvet så langt. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg synes det ikke bråker noe særlig. Det beste tastaturet på bærbar jeg har prøvet så langt. Det høres bra ut Tastaturet på min Dell I5000e var i hvert fall svært godt, så de har jo litt å leve opp til ;-) Lenke til kommentar
Ungankable Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg sitter og skriver på min T40p og synes tastaturet er godt over snittet på bærbare og er knallfornøyd. mvh Thor-Egil Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg sitter og skriver på min T40p og synes tastaturet er godt over snittet på bærbare og er knallfornøyd. mvh Thor-Egil Mulig det bare er jeg som er særdeles godt vant fra min Dell I5000e, men faktisk synes jeg dét tastaturet var bedre (nå har jeg altså fått maskinen min!!! Men helhets inntrykket er veldig bra, Windows-tasten er ikke savnet ennå (i hvert fall ikke så lenge den er satt opp på høyre ctrl-tast), og alt virker greit... Har kastet ut XP da, det visste jeg jo at jeg ikke ville ha der, så det er ikke IBM sin feil... Og det er vel ikke IBM som har laget det ekle "Designed for Windows XP"-klistremerket heller, men det kunne de ha spart seg... Hadde i det minste limet forsvunnet når man tok det vekk, men det må jo slites vekk... Skuffende... Så nå gjenstår det bare å få den til å fungere med Internet her på skolen... Det virker å by på litt problemer, men jeg skal vel få det til etter hvert Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Nei hva skal du med windows tast hvis du har fjernet windows...... Hvis du da ikke av en eller annen grunn har innstallr win 3.11, 2000 eller lignende. (3.11 støtter kanskje ikke windowstast) Hvordan fikk du konfiguert tasten når du hadde fjernet programmet som gjorde det? Bare så jeg vet hvis jeg får bruk for det. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Nei hva skal du med windows tast hvis du har fjernet windows...... Hvis du da ikke av en eller annen grunn har innstallr win 3.11, 2000 eller lignende. (3.11 støtter kanskje ikke windowstast) Hvordan fikk du konfiguert tasten når du hadde fjernet programmet som gjorde det? Bare så jeg vet hvis jeg får bruk for det. Finnes et lite kjekt verktøy på IBM sine sider som gjør det... Har forresten lagt inn Win2000 på maskinen, da jeg synes det fungerer langt bedre enn XP... Og så langt fungerer det strøkent (men jeg har ikke fått testet så veldig grundig ennå da, i den grad jeg kommer til å *teste*...) Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Skjønner ikke vitsen med å legge inn 2000. XP er da mye bedre.. Trodde en med så god peiling på laptopper viste såpass :-) XP har fungert konge (selvsagt) så lenge jeg har hatt maskinen. Tror du har hørt for mye på nerdene som sier at XP er ustabilt og 2000 er bedre. Men men, hver sin smak, noen liker den blonde datra på 20 (XP) mens andre liker bestemora på 70(2000) Lykke til med maskinen iallfall. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Skjønner ikke vitsen med å legge inn 2000. XP er da mye bedre.. Trodde en med så god peiling på laptopper viste såpass :-) XP har fungert konge (selvsagt) så lenge jeg har hatt maskinen. Tror du har hørt for mye på nerdene som sier at XP er ustabilt og 2000 er bedre. Men men, hver sin smak, noen liker den blonde datra på 20 (XP) mens andre liker bestemora på 70(2000) Lykke til med maskinen iallfall. Vel, kjører Win2000 pga egne erfaringer og opplevelser med XP - ikke hva jeg har hørt fra andre... At andres erfaringer (fra *litt* for mange gode venner) heller ikke er positive i XP's favør, hjelper jo likevel ikke. Forøvrig er jeg ikke så glad i blondiner ;-) Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Skjønner ikke vitsen med å legge inn 2000. XP er da mye bedre.. Trodde en med så god peiling på laptopper viste såpass :-) XP har fungert konge (selvsagt) så lenge jeg har hatt maskinen. Tror du har hørt for mye på nerdene som sier at XP er ustabilt og 2000 er bedre. Men men, hver sin smak, noen liker den blonde datra på 20 (XP) mens andre liker bestemora på 70(2000) Lykke til med maskinen iallfall. Vel, kjører Win2000 pga egne erfaringer og opplevelser med XP - ikke hva jeg har hørt fra andre... At andres erfaringer (fra *litt* for mange gode venner) heller ikke er positive i XP's favør, hjelper jo likevel ikke. Forøvrig er jeg ikke så glad i blondiner ;-) Bruker vel pc 12 timer i døgnet og jeg har enda ikke opplevd noe dårlige med XP enn 2000 siden jeg byttet i august for 2 år side. Ytelse og stabilitet er jo XP flere hestehoder foran. Brukervennlighet også. Ellers så er de jo rimelig like. Iallfall å bytte før du får prøvd på din nye maskin virker noe fordummsfult. Liker du ikke blonder?????? Hva er galt med deg, uten de hadde værden vært en grusomm plass. Ha en god natt. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Bruker vel pc 12 timer i døgnet og jeg har enda ikke opplevd noe dårlige med XP enn 2000 siden jeg byttet i august for 2 år side. Ytelse og stabilitet er jo XP flere hestehoder foran. Brukervennlighet også. Ellers så er de jo rimelig like. Iallfall å bytte før du får prøvd på din nye maskin virker noe fordummsfult. Liker du ikke blonder?????? Hva er galt med deg, uten de hadde værden vært en grusomm plass. Ha en god natt. Mine personlige erfaringer tilsier at ytelse er enten lik, eller dårligere, og stabiliteten ikke er på langt nær den samme. Så jeg blir nok å kjøre Win2000 på denne maskinen til jeg får en ny Lenke til kommentar
hce Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Bruker vel pc 12 timer i døgnet og jeg har enda ikke opplevd noe dårlige med XP enn 2000 siden jeg byttet i august for 2 år side. Ytelse og stabilitet er jo XP flere hestehoder foran. Brukervennlighet også. Ellers så er de jo rimelig like. Iallfall å bytte før du får prøvd på din nye maskin virker noe fordummsfult. Liker du ikke blonder?????? Hva er galt med deg, uten de hadde værden vært en grusomm plass. Ha en god natt. Mine personlige erfaringer tilsier at ytelse er enten lik, eller dårligere, og stabiliteten ikke er på langt nær den samme. Så jeg blir nok å kjøre Win2000 på denne maskinen til jeg får en ny Windows 2000 er et mer utprøvd system og flere feil er luket ut. Windows XP har sin styrke på laptopper i bedre støtte for kjipe laptopper med litt sære drivere. I tillegg fungerer WinXP bedre i toskjermsløsninger og ved presentasjoner. Kjører winXP Pro på min bærbare (T40p) og Win2k på min stasjonære. Egentlig mest for å teste ut hvordan forskjellen WinXP <-> Win2k er. Synes XP er greit så langt, merker dog ingen forbedringer fra 2k, begge maskinene mine er 100% stabile. Det mest interessante er jo å få inn en saklig Linux disto på laptoppen. Har fått installert Debian unstable, men tia strekker ikke til å sette ting opp riktig. Ergo blir man sittende i WinXP :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå