Gå til innhold

Spørsmål om minne til min maskin


FJERNET111

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel... har prøvd å overklokke nå... det gikk rett til et vist sted...

 

RAM brikkene greide ikke 432MHz en gang... vet ikke hva som er galt. Får svart skjerm etter 5-6 sekunder, måtte slite for å ordne det igjen. Dette er fordi jeg bruker Corecenter til å overklokke (MSI program) og da hver gang den rebootet og programmet startet satte den på de gamle instillingene igjen.. bra at Ctrl - Alt - Delete for å stenge programmet funker så bra :p

 

Er det mulig hovedkortet stiller på timingsene og når jeg overklokker? Det står på SPD(?)...

Lenke til kommentar

Har nå satt timingsene for det brikkene er laget for (3-4-4-8) og kjører nå 430MHz

 

Men en ting jeg har merket når jeg har kjørt Aquamark03 er at jeg får lavere CPU score, men høyere gfx score enn før...

 

Før kjørte jeg 2x512MB 3200 RAM og hadde på dynamic overclocking via hovedkortet... denne overklokkingen hadde maks på 2940MHz på de innstillingene jeg hadde satt.

 

Nå med de nye rambrikkene og CPU'en kjørende på 3010MHz får jeg rundt 200 mindre på CPU score i forhold til 2940MHz, noe jeg synes er merkelig. Kan det være at den dynamiske overklokkingen gikk høyere enn det sto?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...