Skompa Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Hei,Jeg lurer på hvordan jeg skal kunne få loggen etter at backup er tatt, sendt på epost.Kjører Debian.###### Scriptet ####### cp -ru /home/bilder/ /home/backup ls -l echo "Backup tatt" LOGFILE=/home/logg echo "$(date "+%m%d%Y %T") : Backupen er startet" >> $LOGFILE 2>&1 # echo "$(date "+%m%d%Y %T") : Filene har blitt flyttet" >> $LOGFILE # echo "$(date "+%m%d%Y %T") : Ferdig" >> $LOGFILE # echo "-------------------------------------------------" >> $LOGFILE Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 (endret) rsync -AvzP src dst | tee logpath/log-$(date "+%m%d%Y %T") | mail user@domain -s "Backup"i cron bør gjøre susen. Endret 16. mars 2014 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
Skompa Skrevet 17. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2014 rsync -AvzP src dst | tee logpath/log-$(date "+%m%d%Y %T") | mail user@domain -s "Backup"i cron bør gjøre susen. rsync -AvzP src dst | tee logpath/log-$(date "+%m%d%Y %T") | mail user@domain -s "Backup"i cron bør gjøre susen. Takk skal du ha. Hvordan kan jeg få skriptet til å liste opp hva det ble tatt backup av? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 rsync vil kopiere over alle filer med forandringer. Tenker du på å kun liste filer som ble faktisk oppdatert eller flyttet? Lenke til kommentar
Skompa Skrevet 17. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2014 rsync vil kopiere over alle filer med forandringer. Tenker du på å kun liste filer som ble faktisk oppdatert eller flyttet? Tenker på ei liste av det som ble kopiert ja, som også blir listet i loggfila. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Legg ved -b for backup. Output skal være filene som overføres. Er ikke denne listen bra nok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå