Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen fusker i motbakker

Anbefalte innlegg

Har en galant 2.0 16v 98 mod som fusker i motbakker ved belastning og høyt turtall. Fuskingen blir værre for tyngre bilen blir, da fusker den også ved lavere turtall. Kjørte med henger i dag, å den var helt håpløs i motbakker. På flat mark og nedoverbakker er den helt grei, samme hvor mye gass jeg bruker og hvor tung den er. Motorlampa lyser bare noen ganger og slukker viss jeg ruser den litt i fri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fusk ved belastning er gjerne tennplugger/pluggkabler eller vann på tanken. På mitsubishi får jeg også fordelerlokk i bakhodet en plass.

Japser er dyre på deler. Kan ikke bare bestille en ny dings på mistanke hvis den koster 5 lapper. Jeg hadde hvertfall prøv å rense LMM først. Eller så skal man hvertfall se på "verdier" at den er ute å kjører eller ha STOR mistanke før man bytter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom det ikke er pluggene, kan det være feil på en coil. Hadde omtrent samme symptom på en 2000 Astra, den gikk dårlig under belastning, og motorlampen lyste av og til. Byttet plugger, samme feil. På denne er alle coilene støpt inn i en pakke som ligger mellom kammene, byttet denne, og nå er den som den skal være. Antar at motorlampen lyste av og til fordi lambda kom utenfor grenseverdi periodisk pga dårlig forbrenning, pga feil på coil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...