Postkassestativ Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Har en galant 2.0 16v 98 mod som fusker i motbakker ved belastning og høyt turtall. Fuskingen blir værre for tyngre bilen blir, da fusker den også ved lavere turtall. Kjørte med henger i dag, å den var helt håpløs i motbakker. På flat mark og nedoverbakker er den helt grei, samme hvor mye gass jeg bruker og hvor tung den er. Motorlampa lyser bare noen ganger og slukker viss jeg ruser den litt i fri. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Luftmengdemåler - prøv å få bytta ut den. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Fusk ved belastning er gjerne tennplugger/pluggkabler eller vann på tanken. På mitsubishi får jeg også fordelerlokk i bakhodet en plass. Japser er dyre på deler. Kan ikke bare bestille en ny dings på mistanke hvis den koster 5 lapper. Jeg hadde hvertfall prøv å rense LMM først. Eller så skal man hvertfall se på "verdier" at den er ute å kjører eller ha STOR mistanke før man bytter. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 17. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2014 Alt av sensorer ble byttet på den av forrige eier i fjord, da bilen drev å stoppet. Lmm er ny. Den er fortsatt ren og pen. Fordelerlokk er det ikke på den, da det er 2 coiler koplet rett på pluggene med kabler ut til de 2 andre. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Fusk i oppoverbakker kan være pluggene, hadde noe lignende på min første bil for noen år siden, kom ikke over 50 i krasse bakker, lugget og fusket. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 17. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2014 Da bytter jeg pluggene, ett par av de hadde litt mye åpning (50 øre hadde passet) noen som kan anbefale noen bra til normal pris? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Hvis motorlampa lyser eller har lyst er det mulig det ligger en feilkode eller flere i ECU-en. Prøv å få lest av med en OBDII-leser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Dersom det ikke er pluggene, kan det være feil på en coil. Hadde omtrent samme symptom på en 2000 Astra, den gikk dårlig under belastning, og motorlampen lyste av og til. Byttet plugger, samme feil. På denne er alle coilene støpt inn i en pakke som ligger mellom kammene, byttet denne, og nå er den som den skal være. Antar at motorlampen lyste av og til fordi lambda kom utenfor grenseverdi periodisk pga dårlig forbrenning, pga feil på coil. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2014 Har nå opplevd at motorlampa kommer hvis jeg kjører i kø over lengre tid, da napper det en gang i motoren så kommer lampa, merker ikke noe forskjell på motoren. Ruser jeg den, så slukker den. Skal på ferietur i morgen, så jeg gidder ikke å se på det før jeg kommer hjem igjen. Lenke til kommentar
McMekaniker Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Har du husket å mate hestene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå