AnonymDiskusjon Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Fikk påvist ørebetennelse rundt 3 uker. Jeg gikk på antibiotika i 10 dager, dette er nå 2 uker siden. Har ingen smerter lenger, men er fortsatt plaget med konstant øresus og tapt hørsel. Hadde ikke problemer med dette før ørebetennelsen. Hadde perfekt hørsel som ble testet rundt 2 mnd før jeg fikk ørebetennelse. Er dette vanlig i en tid etter ørebetennelse? isåfall hvor lenge? Opplever også noe knitring/spraking på venstre øret. Noen som har hatt ørebetennelse eller noen som kan om dette? Anonymous poster hash: 989e8...87c Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Vil først bare si at jeg ikke er lege, men bygger dette på egen erfaring og det jeg har lest: Vil tro det som har skjedd er at trommehinnen din har sprukket. Det merket du kanskje ila. forløpet, ved at det "poppet" i det betente øret, gjerne etterfulgt av akutt hørselsnedsettelse og lettelse i trykket/smertene i øret. Hvis det er tilfellet, så tar det 5-6 uker før trommehinnen er vokst sammen igjen. I mitt tilfelle så kom hørselen gradvis tilbake på det øret som hadde vært betent. Hvor raskt det gikk er vanskelig å si siden det ikke var noen forskjell fra én dag til den neste, men jeg vil anslå at det tok rundt en mnd fra trommehinnen "poppet". Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Etter jeg hadde ørebetennelse i fjor, fikk jeg en ganske intens øresus samt veldig begrenset hørsel i begge ørene. Dette fadet sakte tilbake til normalen, men tok nesten 4 måneder før jeg ikke merka noe til det igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå