ProjectA Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 (endret) Hei, Jeg har kjøpt en ny gaming PC denne uka, Acer Predator G3620, og har hatt en liten problem med den siden dag 1. Det er nemlig slik at PC fryser seg fast i ca 30 sek og forsetter som helt vanlig etter dette. Jeg har ikke hatt så mange programmer oppe da dette skjer, kun iTunes og google chrome med noen faner oppe. Har også prøvd å spille ArmA 2 med denne PC med alle innstillingene på Very High og dette gikk helt knirkefritt men PC fryser seg fremdeles inne i spillet. Har prøvd å senke ned innstillingene på grafikk ned til High og Medium men PC fryser seg fremdeles fast. Så jeg tviler på at det er pga av PC min ikke takler å kjøre tunge spill når PC fryser seg fast. PC fryser seg fast når det gjelder enkle programmer også (google chrome og itunes).. Jeg er ikke særlig flink med PC, men skjønner meg litt i hvertfall. Kompisen min, som er veldig flink med PC, sier at jeg burde ta den med til service for å undersøke feilen men tenkte å høre med dere hvis det er en liten problem som jeg kan fikse i løpet 5 min. Jeg har oppdatert skjermkortet og er usikker hva mer jeg trenger å oppdatere. Jeg tviler veldig på at jeg har fått virus på PC da jeg har kun lastet ned maks 7 programmer på PC og er forsiktig når jeg er på nettet (antivirus program sjekker i tillegg om nettsiden er trygg) Spesifikasjoner: Windows 8 128 GB SSD harddisk 1 TB vanlig harddisk Nvidia GeForce GTX660 1,5 GB Intel i5 16GB RAM DDR3 Lurer også på en ting, hvordan kan jeg gjøre slik at når jeg laster ned nye programmer, så skal filene automatisk lagre i den vanlige harddisken? Synes det vil være mindre irriterende når jeg må skifte fillagringen fra SSD til vanlig harddisk. Setter pris på alle svar! Endret 16. mars 2014 av ProjectA Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 På meg virker det som det kan være et eller annet relatert til RAm'en på maskinen din. Når det gjelder nedlastinger så er dette noe du skal kunne stille inn i nettleseren din. Hvilken nettleser bruker du? 1 Lenke til kommentar
ProjectA Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 På meg virker det som det kan være et eller annet relatert til RAm'en på maskinen din. Når det gjelder nedlastinger så er dette noe du skal kunne stille inn i nettleseren din. Hvilken nettleser bruker du? Liten oppdatering hva som har skjedd de siste dagene: Fikk PC tilbake fra service for et par dager siden. Ser ut som om problemet er fremdeles til stede. Har prøvd ett annet spill, Civilization 5, og tok alle innstillingene til det høyeste grafikk. Spillet kjørte helt fint og uten problemer men la merke til at PC fryste seg fast iblant. Kompisen min sa jo i tillegg at PC bør kjøre helt i orden med grafikken skrudd på det høyeste. Så jeg tviler på at det er noe galt når jeg spiller PC og i tillegg så kom det like mye kald luft ut fra ventilene på pc da jeg spilte spill ogs¨å når jeg kun har itunes og google chrome oppe. Har scannet PC flere ganger med McAfee antivirus men det ble ikke funnet noe virus de siste dagene. Skal høre med Elkjøp i morgen, så forhåpentligvis får jeg gode svar fra dem. Takk for hjelpen ilpostino! Lenke til kommentar
ProjectA Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Liten oppdatering: Fikk pc tilbake fra service for andre gangen og sliter fremdeles med problemet. Verkstedet har fikset den sorte linjen som jeg slet med før men pc fryser seg fast som alltid. Fikk vite at verkstedet har byttet kun grafikkort, da det var problemer med den forrige. Nå er det slik at det er noe galt med skjermkort driveren og har prøvd å oppdatere alt jeg kunne finne. Har oppdatert 2 ganger skjermkortet men det ser ut som om problemet lar seg ikke fikses. Jeg har forsøkt å finne problemet på nettet men sliter. Derfor håper jeg at du/dere kunne hjelpe meg litt Jeg får denne meldingen hele tiden oppe og PC fryser seg fast hvert 10 min. Altså oftere enn ved da jeg fikk PC tilbake fra første service. Jeg har prøvd å spille Metro 2033 og Civ 5 men PC fryser seg fast sammen på start menyen. Det er slikt at jeg ikke kan klikke på noen av knappene. Jeg kan kun bevege på musen og ikke på noe. Endret 19. april 2014 av ProjectA Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Det er et ganske vanlig problem og ikke bare på Acer. Det er relatert til skjermkortdriveren din og jeg vil tro at du finner mange tips hvis du googler feilmeldingen på engelsk. graphics driver has stopped working 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå