Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UDP og pakketap


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg spiller et gammelt spill basert på UDP-protokollen.

 

1.Hjelper det å øke TTL ( Time To Live ) settingen for å oppnå minder "packetloss" på et spill som baserer seg på UDP?

Fra hva jeg forstår, så skal dette øke en pakkes timout, slik at den gjenomsnittlige pingen blir høyere, mens pakketapet blir lavere...?

 

2.Finnes det noen andre måter å redusere slike pakketap på?

 

3.Spillet har nylig blitt oppdatert med SOCKS5 proxy-support.. finnes det noen liste over gratise proxyadresser..? :)

 

Hilsen jan Christian Alvestad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er den vanlige pakke-TTLen, vil det sansynligvis ikke ha noe å si. Den blir telt ned en for hver ruter den passerer i nettet, og om den kommer til 0, dropper ruteren den. Siden pakkene vanligvis tar samme vei hver gang, vil enten alle komme fram, eller ingen. Pakketapet skyldes derfor sansynligvis heller et overbelastet punkt i nettet, eller feil i maskinvare.

 

Du taper dog neppe noe på å sette den høyere, så det kan jo være verd et forsøk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...