Rifle Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Heisann! Jeg spiller et gammelt spill basert på UDP-protokollen. 1.Hjelper det å øke TTL ( Time To Live ) settingen for å oppnå minder "packetloss" på et spill som baserer seg på UDP? Fra hva jeg forstår, så skal dette øke en pakkes timout, slik at den gjenomsnittlige pingen blir høyere, mens pakketapet blir lavere...? 2.Finnes det noen andre måter å redusere slike pakketap på? 3.Spillet har nylig blitt oppdatert med SOCKS5 proxy-support.. finnes det noen liste over gratise proxyadresser..? Hilsen jan Christian Alvestad Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Om det er den vanlige pakke-TTLen, vil det sansynligvis ikke ha noe å si. Den blir telt ned en for hver ruter den passerer i nettet, og om den kommer til 0, dropper ruteren den. Siden pakkene vanligvis tar samme vei hver gang, vil enten alle komme fram, eller ingen. Pakketapet skyldes derfor sansynligvis heller et overbelastet punkt i nettet, eller feil i maskinvare. Du taper dog neppe noe på å sette den høyere, så det kan jo være verd et forsøk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå