|SeVen| Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hva er standarden når man kjører 3dmark03 Hva slags instillinger skal man ha på ? Og får man mindre poeng vis man ikke har med lydkort testen ? Jeg får ikke testa lyden min.. er blanka ut der. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hmm kjørte 3dmarks03 test og alt gikk fint til eg fikk lydtesten. Hihi har sikkert med at eg ikke har installert lydkort drisvere. ooops. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 3DMark-score for både 2001 og 2003 er kun regnet ut i fra Game-testene, med andre ord har hverken lyd, cpu eller fillrate-testene noe å si for scoren man får oppgitt. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Det er vel 1024x768 @ 32 og ingen AA som er standard trodde jeg. Om det var det du lurte på. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 ja, lurte litt på hva som "STANDARD" instillinger når dere poster resultatene her på forumet. Er jo kjempe forskjell vis du slår av AA og VS å slik. Men er det sånn at man skal kjøre alt på best kvalitet for å sammenligne med andre ? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 ja, lurte litt på hva som "STANDARD" instillinger når dere poster resultatene her på forumet. Er jo kjempe forskjell vis du slår av AA og VS å slik. Men er det sånn at man skal kjøre alt på best kvalitet for å sammenligne med andre ? Nei, da skal du kjøre i de instillingene som jeg viste til i min forrige post. De instillingene som er satt første gang du starter programmet, er de instillingene som brukes ved "Dynamic compare". Tror det finnes en knapp eller no for å resette alt til standart instillinger. Folk som viser scoren sin i sigg eller whatever viser til score etter standard instillinger. Eller bør ihvertfall gjøre det, det finnes sikkert de som jukser her som ved alt annet. Grunnen til at du ikke får testa lyden, er vel at du ikke har fullversjon vil jeg tro. Lenke til kommentar
formann Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Når man bencher 3dmark så skal alt settes til max performance.. jo mere du kan tweake driverne jo bedre. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Når man bencher 3dmark så skal alt settes til max performance.. jo mere du kan tweake driverne jo bedre. Men når du skal bruke "Dynamic compare" er det med standardinstillinger! Ikke sant..? Lenke til kommentar
formann Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Når man bencher 3dmark så skal alt settes til max performance.. jo mere du kan tweake driverne jo bedre. Men når du skal bruke "Dynamic compare" er det med standardinstillinger! Ikke sant..? Ingen anelse.. jeg har aldri brukt verken orginale instillinger eller Dynamic compare Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Når man bencher 3dmark så skal alt settes til max performance.. jo mere du kan tweake driverne jo bedre. Men når du skal bruke "Dynamic compare" er det med standardinstillinger! Ikke sant..? Ingen anelse.. jeg har aldri brukt verken orginale instillinger eller Dynamic compare Så da blir jo det det samme som å si at jeg får rundt 27000 eller whatever poeng i 3dmark01. Fordi det er det jeg får på minimumsinstillinger. Det må jo settes en standard lissom, det er lite poeng i å sammelikne om ikke. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jo men den standarden har du jo når alle kjører med best ytelse, for det er jo nettop det man gjør når man tester Lenke til kommentar
formann Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Når man bencher 3dmark så skal alt settes til max performance.. jo mere du kan tweake driverne jo bedre. Men når du skal bruke "Dynamic compare" er det med standardinstillinger! Ikke sant..? Ingen anelse.. jeg har aldri brukt verken orginale instillinger eller Dynamic compare Så da blir jo det det samme som å si at jeg får rundt 27000 eller whatever poeng i 3dmark01. Fordi det er det jeg får på minimumsinstillinger. Det må jo settes en standard lissom, det er lite poeng i å sammelikne om ikke. Reglene(standarden) er: default instilliger i 3dmark. Når det gjelder driverne så kan du gjøre hva pokker du vil. Bare så det er sagt så utgjør driver tweaks kun 3-400 poeng. I mange tilfeller så vil det ikke engang være 300poeng. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 vil vel mere endel vis man slår av AA å slik ? Gjør iallefall det på tester som man ser på nettet. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Kanskje jeg får en liten boost jeg da siden jeg har kjørt på high quality. Lenke til kommentar
formann Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 vil vel mere endel vis man slår av AA å slik ? Gjør iallefall det på tester som man ser på nettet. Man kjører aldri 3dmark med AA og AF.. ingen jeg vet om som gjør det ihvertfall. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 3dmark03 kjører med 4xAA og 8xAF som standard. Lenke til kommentar
formann Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 3dmark03 kjører med 4xAA og 8xAF som standard. Dette er det programmet som tar seg av.. alså default instillinger i programmet som alltid skal brukes. Man setter aldri opp dette driverne når man er på jakt etter 3dmarks Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 3Dmark er oppskrytte saker... Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Så man kan godt kjøre testen i 320x400 da ? Bare fror å få flest marks ? Skjønner ikke hvorfor ikke det er blitt lagd en standard MAL som brukes når man skal sammenligne 3dmarks... Hadde jo vært mye bedre det... Nå er jeg veldig usikker på hvordan maskina yter i forhold til andre sine... kjører alt på fullt og har 2507 marks med xp2500+ radeon 9600. Ser jo at folk scorer godt over 5k her.. men vet jo aldri om dem brukte 800x600 foreksempel... så burde bli en mal. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det er også det... Default instillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå