Gå til innhold

Lenovo ThinkPad Edge E540/HP ProBook 450 G1

ogp

Anbefalte innlegg

Klarer ikke bestemme meg, min litt over 5år gamle Lenovo SL500 skal skiftes ut.

Vil ha 15" skjerm og SSD.

Bruker pc'n kun til surfing/lett excel og word.

Andre forslag? Begge disse to ligger rett under 7000kr.

Lest at E540 har hatt endel powerproblemer. Med at pc ikke vil slå seg på, dette bekymrer meg litt.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Probook 450 er kun mulig å få med 1366*768. Edge E540 er mulig å få tak i med 1920*1080 oppløsning. Det koster i skrivende stund 7104kr, men som du kan se av prisstatistikken her så har prisen hoppet litt opp og ned så det er ikke det mest gunstike tidspunktet å kjøpe den.

Tastaturet vil nok de fleste synes er bedre på E540 enn på probooken, men det er selvfølgelig en smaksak. Jeg har prøvd tastaturet på den noe dyerere probook 650, og jeg likte det ikke den korte tida jeg testet det fordi jeg syntes det var for grunne taster (som på en ultrabook). Men nå er det jo ikke sikkert det er samme tastaturet. E540 har dessverre en idiotisk plassering av fn-tasten. Tror lenovo har lagt inn mulighet for å bytte om på fn og ctrl fra BIOS nå, men vet ikke om det også gjelder Edge-serien.

Probook 450 kan leveres med dedikert grafikk innenfor prisområdet ditt, mens på E540 må du opp i 8266kr for å få det (men da får du også quad-core i7 og FullHD skjerm).

Tipper du er litt opptatt av byggekvalitet siden du vurderer bedrifts-maskiner. Men du får nok ikke så god byggekvalitet i de billigste bedriftsseriene. Ville heller sett på denne kvalitetsmaskinen med fullHD som er på tilbud nå. Det er riktignok bare en hybrid-hdd og ikke ordentlig SSD, men det kan du bytte senere. Har vært borti både probook 600-serie og thinkpad t/w-serie med haswell. Og jeg synes alle har gått feil vei kvalitetsmessig. Jeg har ikke sett den nyeste Latitude-serien, men det ser ut til at det bare har vært små endringer fra forrige generasjon

Lenke til kommentar

Husk at priisene på på Dell sine sider er uten MVA.

Ja jeg ser de kaller det SSD-stasjon, men det er noe missvisende. Det står også 5400 o/min, som betyr at det må være en harddsik. I SSD er det jo ikke noe som roterer. Nå vet jeg ikke om det er en harddisk kombinert med en mSATA eller M.2 SSD på 8GB, eller om det er en såkalt SSHD med 8GB flashminne bygget inn i samme kasse som harddsiken. Det er uansett ikke stor nok SSD til å legge inn hele Windows 7/8 på, den cacher bare de mest brukte filene.

Modellen jeg linket til har kostet det samme siden tirsdag denne uken, så hvis det faktisk er et tilbud vil jeg tippe det snart er over.

Lenke til kommentar

Tror det blir vanskelig å få tak i god ssd disk, men vertfall

Lenovo IdeaPad G510 15.6" bærbar PC til 4000 kr er vertfall bra kjøp, man får jo i7-4700MQ som er veldig bra prosessor for å være i denne prisklassen, men trekker negativ med 100 mbit ethernet og 1366 x 768.

Men man kan nok fint oppgradere ram og SSD så helt ille er det ikke.

Men må være ærlig at mange av disse laptopene over er veldig dyrt sammenlignet med hva man får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...