Gå til innhold

Ny data med skjermkortet NVIDIA GEFORCE GT620M

Anbefalte innlegg

Som du kan se av prishistorikken her så er det ikke lenge den har kostet 7000kr. Det er et godt eksempel på hvordan de justerer prisen opp en kort stund for deretter å skryte av den høye før-prisen.

Det betyr ikke at det er en dårlig maskin du har fått til den prisen. Ser den har quad-core CPU og blu-ray brenner som ikke er verst for den prisklassen. Men er nok ikke det beste grafikk-kortet til den prisen.

Hvis du har kjøpt den på nettet har du jo 14 dager angrerett hvis du kan levere den tilbake i tilnærmet samme stand og mengde. Det raskeste grafikk-kortet jeg fant i den prisklassen var denne med GT750, men så vet jeg ingenting om hvordan PCen er ellers http://www.prisjakt.no/product.php?p=2437881

Forstår. Tror jeg skal Cdon pc'n. Er egentlig ikke noe '' gamer '' når det er snakk om pc'er osv. Sparer opp til Xbox One.

Endret av Odin11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg vil bare gjøre det klart, siden jeg ikke er noe data ekspert. Kan jeg drive Total War: Rome II på Normal. Altså alt på Normal. Skygger, terreng, figurer osv osv.. Alt på normal. Takker forresten for all hjelpen jeg har fått :)

Ja du har gjort det ganske så klart.

Og vi har gjort vårt beste i å svare så godt som kan gjøres, at det nok går helt greit.

Synes det bare er litt rart. En venn av meg har omtrent samme prosessor: Intel Core I5 (Er ikke sikker på hvilken generasjon) 6gb ram, men, så har han grafikkortet: Geforce 610m, men så driver han spill som: Skyrim og Ghosts veldig bra. Er det bare Total: War Rome II som er spesielt krevende?

Lenke til kommentar

Som du kan se av prishistorikken her så er det ikke lenge den har kostet 7000kr. Det er et godt eksempel på hvordan de justerer prisen opp en kort stund for deretter å skryte av den høye før-prisen.

Det betyr ikke at det er en dårlig maskin du har fått til den prisen. Ser den har quad-core CPU og blu-ray brenner som ikke er verst for den prisklassen. Men er nok ikke det beste grafikk-kortet til den prisen.

Hvis du har kjøpt den på nettet har du jo 14 dager angrerett hvis du kan levere den tilbake i tilnærmet samme stand og mengde. Det raskeste grafikk-kortet jeg fant i den prisklassen var denne med GT750, men så vet jeg ingenting om hvordan PCen er ellers http://www.prisjakt.no/product.php?p=2437881

Men var det ikke skriving her, tidligere. Om at GT750 og GT620M er nesten på samme nivå?

Lenke til kommentar

Men var det ikke skriving her, tidligere. Om at GT750 og GT620M er nesten på samme nivå?
pah, hvor har du fått det fra, disse er ikke helt nøyaktig i tester, men gir en pekepinne: http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GT-750M-vs-GeForce-GT-620M
Lenke til kommentar

pah, hvor har du fått det fra, disse er ikke helt nøyaktig i tester, men gir en pekepinne: http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GT-750M-vs-GeForce-GT-620M

Sorry, forvekslet den med GT750M

Endret av Odin11
Lenke til kommentar

GT750M skal være minst dobbelt så raskt som et GT620M om jeg ikke har lest speccsa helt feil.

750M har 384 cores på ca 900 MHz mens 620M har bare 96 cores på ca 700MHz.

Skyrim kjører ikke bra på et 610M, samme hva han sier.

I følge notebookcheck klarer det 16 FPS på medium:

http://www.notebookcheck.net/The-Elder-Scrolls-V-Skyrim-Benchmarks.66057.0.html

I samme testen klarer GT750M 49 FPS med samme instillinger.

Skal man makse skyrim krever det faktisk ganske mye. Jeg hadde før et GTX660 (ikke "m") og det hadde ganske store problemer på maksimale instillinger med litt mods.

Hvis jeg ikke tar helt feil bruker skyrim, forenklet sett, mye gpu og mindre prosessor, mens Total War stiller større krav til prosessor, men også trenger en god del GPU-kraft.

Lenke til kommentar

WINDOWS 8 - FOR NOE SKIT.

Fikk pcn idag, har ikke fått lastet ned de nyeste opdt til Rome II, får ikke spillet det pga det. Heller ikke Windows 8.1, Da jeg skal laste ned Windows 8.1 ligger den ikke i '' Store '' siden jeg må oppdatere siste nytt fra Windows Update. Da jeg går innpå Windows Update og skal oppdatere står den på 0KB og 0% Den vil ikke rykke seg, da jeg skal oppdatere Rome via Steam vil den heller ikke rykke på seg, den står på 0KB/0GB, den laster ikke ned en skit. Vær så snill, hvordan får jeg løst dette problemet?

Lenke til kommentar

WINDOWS 8 - FOR NOE SKIT.

Fikk pcn idag, har ikke fått lastet ned de nyeste opdt til Rome II, får ikke spillet det pga det. Heller ikke Windows 8.1, Da jeg skal laste ned Windows 8.1 ligger den ikke i '' Store '' siden jeg må oppdatere siste nytt fra Windows Update. Da jeg går innpå Windows Update og skal oppdatere står den på 0KB og 0% Den vil ikke rykke seg, da jeg skal oppdatere Rome via Steam vil den heller ikke rykke på seg, den står på 0KB/0GB, den laster ikke ned en skit. Vær så snill, hvordan får jeg løst dette problemet?

Det viktigste er at jeg får lastet ned de nyeste oppdateringene fra Windows update.

Lenke til kommentar

Tålmodighet. ;-)

Det er ikke snakk om tålmodighet her, det er noe med innstillingene. Den sto sånn i ca 3 timer igår. 0 KB 0%

jaja du får kjøpe ny PC :)

Hehe, tull eller serriøst? Den er ny. Splitter ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...