stasomfaen Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Hei! Er litt blank.. Har søkt ingeniør på hig men er litt i tvil hva jeg vil/bør velge. Meg: veldig glad i å være ute, reise og være sosial. Derfor passer det meg ikke å KUN sitte på kontor selv om jeg skjønner at det må bli litt av det uansett. Har helt mot maskin, men vet ikke... Er glad i å "fikse" ting og åpne ting, er glad i å løse problemer. Også glad i duppeditter men jeg er også glad i å snekre/bygge ting. Står mellom elektro, maskin, bygg. Noen som kan hjelpe meg et skritt videre? Hva kan jeg bli i de retningene? Finner ikke nok info på nett føler jeg for det står bare så generelt. Og jeg er også ikke glad i om det blir ensidig. Jeg vil ikke kun gjøre en ting hele tiden men vil ha en variert dag/uke/mnd/år så ikke alt bare blir det samme for da går jeg fort lei. Vil ha muligheter, vil også ha grei lønn, men det må være noe jeg kan trives med såklart. Kan dere skrive opp noen retninger dere vet om? Forskjellige muligheter innenfor de diverse retningene? Hadde satt utrolig stor pris på det! Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 (endret) Er glad i å "fikse" ting og åpne ting, er glad i å løse problemer. Da har du i alle fall grunnlaget for å ville bli ingeniør på plass! At det står mye generelt på nett kommer nok av at du kan jobbe med så mye forskjellig. Går du bygg så kan du jobbe med alt fra broer og tunneler til veier, boligblokker og vannkraftverk. Maskiningeniører kan også jobbe med mye forskjellig, alt fra biler til vannturbiner. Når det gjelder reise og variasjon, så tror jeg det kommer mye an på hvor lenge du studerer. En sivilingeniør eller ph.d. får nok mange flere muligheter på den fronten enn en vanlig bachelor-ingeniør. Men, de linjene du nevner er nok ypperlige dersom du ønsker å satse litt internasjonalt. Det er mye innen bygg og anlegg f.eks. som Norge er verdensledende på. Endret 16. mars 2014 av Buddy Dacote 1 Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Det bør nevnes at ingeniørretning på skolen ikke nødvendigvis låser deg til den retningen i yrkeslivet. Jeg har møtt byggingeniører som jobber som subseaingeniører, og energiingeniører som jobber mot våpentekniske systemer i Forsvaret. Det viktige er at du har de personlige egenskapene på plass, som nysgjerrighet, nøyaktighet og god sans for ansvar. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 16. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2014 Skjønner litt det jeg ønsket å høre.. At jeg har mange muligheter og store utsikter. Bygg eller maskin er vel det jeg har kommet fram til men jeg har nå fortsatt god tid på meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå