Gå til innhold

Ultrabook til 10 000 for studie og bilderedigering

Anbefalte innlegg

Hei,

Konen og jeg har tenkt å kjøpe nye bærbare og har tittet en del på ultrabooks.

Det jeg håper på er å kunne kjøpe en bærbar vi kan bruke i ca 5 år. Jeg er klar over begrensningene vi får om f.eks 3-5 år når vi planlegger slik. Det er uansett det vi har bestemt oss for.

Her er noen av kravene:

Pris: 10 000 (± 2000 om nødvendig)

Oppløsning: 1920 x 1080

Prosessor: minst i5 (føler det ikke er nødvendig med i7... tanker?)

Vekt: maks. 1.5kg

Skjerm: 13" (Helst glossy enn matte, matte skjermer pleier ofte å se gråere ut)

SSD er ikke nødvendig om dette kan trekke prisen litt ned i bytte mot kraftigere maskinvare. Har allerede 840 evo i våre nåværende bærbare som kan brukes.

Den skal hovedsakelig brukes til skolearbeid men også PS, lett spilling, HD filmer.

Planen er å pakke sammen den noe utdaterte stasjonære og gå over til bare bærbare i de neste 5 år ihvertfall.

Lav vekt er veldig viktig. Min nåværende 2.8kg+ bærbar er alt enn "bærbar". Ender opp med å foretrekke penn og papir enn å drasse den med meg....

Noen som vet hvordan det er med skifte av batteri og RAM på ultrabooks? Batteri pleier ofte å miste mye effektivitet over tid og RAM er jo fint å kunne oppgradere om f.eks. nye versjoner av PS skulle kreve det.

Har tittet på disse seriene men blir blind av alle modellnavnene så håper dere kan gjøre noen anbefalinger og gi noen tips:

Samsung Ativ Book 9 (900X3G eller 940X3G)
Acer Aspire S7
Asus Zenbook (UX302 eller UX31A)
Er usikker på Acer. Hører sjelden mye bra om Acer ift. byggekvalitet.
Konen vil veldig gjerne ha berøringsskjerm. Noen tanker eller tips i forhold til dette?
På forhånd takk.
Endret av Tallyway
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...