aaad Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Har skrudd sammen en ny stasjonær med basis i hovedkortet ALiveDual-eSATA2 Maskinen vil ikke starte, ...eller det vil si, det meste sviver, men skjermen er død. Andre komponenter: Phenom II 965/125W HIS ATI 1950 Pro 512 AGP En SATA SSD HD En IDE HD og en IDE DVD på hver sin IDE-kabel Prosessoren skal støttes av HK'et, men med siste BIOS.... HK'et er neppe utstyrt med siste BIOS ut av pakken. Kan dette være "bugen", at prosessoren ikke starter pga manglende BIOS-støtte? Må en rett og slett få tak i en gammel skroteprosessor og oppdatere BIOS først? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 har du sjekka at skjermkortet funker? sånn ellers så er det nok lurt å få flasha bios ja. det er ikke alltid nødvendig for å få hk til å funke med cpu, men det kan være et problem. jeg har selv opplevd begge deler. Lenke til kommentar
aaad Skrevet 16. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2014 Skjermkortet virka iallfall på det gamle socket-a kortet det er tatt fra...men jeg kommer sikkert til å sette på et nytt ATI HD4870 pcie som jeg aldri har brukt før...ser nemlig at på Asrock sine sider at kortet som står i vil ha nedsatt funksjonalitet på 64bit-systemer. Ellers tror jeg at Phenomen som står i kanskje ikke har støtte likevel...er visst flere versjoner av 965BE. Den som står oppgitt med støtte har 125W/6MB L3 cache....mens den jeg har puttet i har 8MB L3 cache. Har en pode i huset med en Phenom II X2 555BE på et nyere HK....som trolig har støtte. Vi får prøve et bytte...et superbytte for han iallfall, om det funker.... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Må en rett og slett få tak i en gammel skroteprosessor og oppdatere BIOS først? Det er nok dessverre meget mulig det er eneste løsningen ja. Lenke til kommentar
aaad Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Joda, bytta prosessoren med den ene gaming-gutten min (til en Phenom II x2 555 BE), og vips var det liv i PC'en Kunne jo ha "krevd" 965'en tilbake etter å ha oppdatert bios, men noe sier meg at han kan ha bedre bruk for litt bedre ytelse enn det jeg har....ble helt happy. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Joda, bytta prosessoren med den ene gaming-gutten min (til en Phenom II x2 555 BE), og vips var det liv i PC'en Kunne jo ha "krevd" 965'en tilbake etter å ha oppdatert bios, men noe sier meg at han kan ha bedre bruk for litt bedre ytelse enn det jeg har....ble helt happy. Vel tipper at han ble fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå