Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg en alt-i-ett PC (stasjonær med alt i skjermen), men har veldig lite peiling på dette. Bruker dataen kun til å se på bilder, lese litt nyheter og betale regninger. Kommer ikke til å bruke den til å spille spill og lignende.

Har sett på noen til rundt 5000-6000 kr. Disse er vel av de rimligste.

Det jeg lurer på er om dette er en grei PC til min bruk, eller om det blir for dårlig. Noen som har noen forslag til en brukbar PC i så fall? Ønsker en litt stor skjerm, men ellers ingen spesielle behov.

På forhånd takk hvis noen kan hjelpe meg Happy.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening, så er det å kaste bort pengene. Du kommer til å bli skuffet over hvor treg den er, det kan jeg si ettersom jeg sitter på en PC som er ca like treg nå.

Den jeg valgte ut er ca like bra bortsett fra prosessorhastigheten, som er bedre. Du kan sammeligne hastigheten på prosessorene på denne siden. Jeg valgte ut 3 til sammenligning, den til venstre er alt-i-ett-pcen, den i midten er en sånn jeg har nå, og den til høyre er mini-pcen fra multicom. Ikke se deg blind på de røde tallene. Se på tallet etter single thread performance, som er det som er mest relevante for surfing på internett:

http://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=1975&cmp[]=1006&cmp[]=2072

773 (830) 1404

Minipcen er altså nesten dobbelt så rask for pengene.

Tenk også på at skjermfoten er kort og kan ikke justeres i høyden, noe som gir problemer i nakken.

Du bør kanskje velge Windows 8 istedenfor windows 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...