Mortarius Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Jeg skal sette opp nettverk mellom 2 PC'er(en med win98 og den andre med xp pro. Jeg har en HUB chello pluss osv så jeg tror jeg har det som skal til, men jeg aner ikke hvilken kabel som skal hvor. Skal den grønne(kabel kabelen) inn i HUBen og så koble alt sammen med andre ledninger eller? Når jeg gjør dette funker ikke internett på hoved PC'en så det er kanskje feil eller er det fordi jeg ikke har instalert netverks optionsene i verken win98 eller xp pro PC'en ? Lenke til kommentar
Mortarius Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 er det ingen som vet noe om dette? :razz: Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Ok, hvis jeg har forstått deg riktig har du internett fra NGT? Vel, utenfra og inn til modemet skal det være ukrysset kabel. Mellom modem og hovedpc skal det være ukrysset, og mellom hovedpc og slavepc skal det være krysset kabel... Lettere kan det ikke gjøres!!! Lenke til kommentar
Destro Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Du har en hub 2 Pc`er hvordan er du koblet til internett? hvis det er med isdn så må du først koble dem sammens med med 1 ledning til huben for kvar pc, og så sette opp tcp/ip adressen til den som har isdn oppkoblet som dns og gatway på den andre pc. hvis det er med adsl så er jeg ikke sikker men vis du ser hvordan den pc som er satt opp så eneste det som må vere anderledes er tcp/ip adressen. og jeg antar att det skall vera entern ukrysset kabel eller krysset kabel tror det er krysset kabel og ukrysset kabel mellom huben og pcene. :smile: og den skall inn på den første eller den siste 3COM har en knapp som atomatisk krysser kablen og dermed slipper du å holde på med å krysse kablene. så du kan se etter om din hub har en slik knapp? Just admit your a Freak :smile: [ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-02-18 18:33 ] [ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-02-18 19:01 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå