sondre131 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Hei dere! Er for tiden inne til førstegangstjeneste og dimmer i juli, så da tenkte jeg å dra på tidenes dimmetur til Sør-Afrika! Det jeg har tenkt til da er å jobbe frivillig på et forskningssenter for hvithai, og dermed få dykke og forske på hvithaien som fascinerer meg veldig, her kommer jeg til å være 4 eller 5 uker. Deretter kommer jeg til å være med på en pakke som varer i 6 dager hvor jeg blant annet får være med på skydiving, kitesurfing, sandsurfing og slikt. Her kommer faktisk spørsmålet mitt, er det noen her inne som har vært i Sør-Afrika før eller kanskje har vært med på noen av desse aktivitetene? hadde vært nyttig å hatt litt informasjon fra folk som har vært der og hvordan de hadde det. begge desse pakkene er via Kilroy.no om noen har lyst til å sjekke de ut nærmere! Her er linkene: Ekstremsportpakken: http://travels.kilroy.no/tour/6-day-extreme-sports-package/44728/7483 Jobbe frivillig med hvithai: http://travels.kilroy.no/tour/great-white-shark-conservation-project-gansbaai/44238/15004 Lenke til kommentar
koots Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Virker kult det, bare vær obs på at det er vinter i Cape Town (og Sør-Afrika) generelt på den tiden. Sist jeg var i Cape Town (juli/aug 2012, dro 3 dager etter dimm ) var det sånn 5-10 grader med kald vind, men blå himmel og fint ellers. Vannet vil jo da være tilsvarende kaldt, men regner med de har utsyr beregnet for det. Når du først er i Afrika ville jeg fått til safari også, finnes rundt Cape Town men ikke noe kjent med det. Området rundt Kruger National Park har dagtemperaturer på 20-30 grader på den tiden av året. Lite vegetasjon og vann, samt relativt lave temperaturer gjør denne tiden av året til den beste for safari i de trakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå