Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Drømmer nesten om incest hver eneste natt. Det begynner å bli veldig plagsomt for meg, for jeg våkner alltid med en ekkel følelse inni meg når jeg våkner. Er det noen måte å få vekk sånne drømmer på? eventuelt kan det ligge noe bak det? Hadde satt pris på svar ellers blir vel løsningen å ikke sove:SS Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Hvor gammel er du og hvor lange har du hatt disse drømmene? Har du noen fysiske eller psykiske plager? Bruker du noen medisiner? Hvordan har du det stort sett for tiden? Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Ja, her vil vi ha mer informasjon. Uansett aner jeg ikke hvordan en skal kunne styre sine drømmer. . Det eneste jeg kan komme på, er å utsette seg for noen intense opplevelser som en kan drømme om til fortrengsel for ekle incest-drømmer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Jeg er 17 år, og har hatt sånne drømmer jevnlig i kanskje et halvt år. Har hatt det før også, men nå har det blitt mye oftere. Sliter med sosial angst, og tar zoloft. Har det helt greit egentlig, litt deppa men ikke sånn merkverdig i forhold til hvordan det har vært før. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 I følge Felleskatalogen kan Zoloft gi mareritt og 'unormale tanker', hva de nå måtte mene med det. http://felleskatalogen.no/medisin/zoloft-pfizer-565676 Incestfantasier er ikke uvanlige, men det er å bryte et sterkt tabu å vedkjennes seg dem. I følge visse psykologiske teorier, som psykolanalysen, er incestfantasier vanlig og nødvendig i en bestemt periode av oppveksten. Hvem fantaserer du om og hvilke handlinger er det du ser for deg? Er du eller har du vært utsatt for seksuelle overgrep eller den type krenkelser? Og da tenker jeg ikke bare gjort mot deg av voksne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Kan værenoe med medisinene, men hadde slike drømmer før jeg begynte på zoloft også, bare ikke så ofte. Vil ikke si jeg har noen incestfantasier og synes egentlig det hele bare er kvalmt. Jeg har for eksempel drømt at jeg har blitt voldtatt av pappa, broren min osv. Det er ganske ekstreme mareritt vil jeg så og noe jeg IKKE kunne fantasert om i våken tilstand. Jeg har ikke blitt utsatt for seksuelle overgrep så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Ikke kjekt å ha det slik.Snakk med legen din om du kan bytte til et annet medikament som ikke gir slike bivirkninger. Hvis det ikke hjelper så be om å bli henvist til psykolog/psykiater. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Preparater som stimulerer serotonin (som Zoloft, m.fl.) kan gi mer intense drømmer etter min erfaring. Dette er neppe årsaken til innholdet i drømmene dine. Amatørpsykologi: Incest kan være en metafor for avmaktsfølelse eller svik. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 (endret) man kan ikke stole på drømmetydning alltid. Men unasett kan det bety at du må endre livet ditt. Så endrer drømmene seg deretter. http://www.droemmetydning.com/drommesymboler/2 Endret 15. mars 2014 av Sabell Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Tåkelur@ Incest kan være metafor for mye, men det trenger ikke bety noe bestemt. Det er viktig å ikke bli for spekulativ, i alle fall når Pessimistisk selv ikke inviterer oss til å komme med forslag. Hun blir kvalm av disse fanatsiene, og da kan vi la det ligge. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 (endret) Hun blir kvalm av disse fanatsiene, og da kan vi la det ligge.Hvorfor tror du at hun er en hun? Hun spurte om det kunne ligge noe bak det (se førsteposten), da har jeg lov til å svare. Jeg har lagt merke til at du igjen og igjen leker moderator. Du er ikke på jobb når du er på dette forumet. Bryter innlegget mot retningslinjene om saklighet vet du hvor rapporter-knappen. Det er riktig at du presiserer at drømmetyding er individuelt. Endring: lagt til snapback. Endret 15. mars 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Det står i profilen hennes at hun er en hun. 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Det har jeg også hatt i profilen. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Og enig, Jeg hadde ikke trengt å nevne ditt navn spesifikt i post 10. Ser at det kan oppfattes provoserende og for irettesettende. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 (endret) Det var ikke mitt navn jeg reagerte direkte på, men bruken av ordet "vi": og da kan vi la det ligge. Det er et eget uttrykk for dette, "å vie seg", "hvem er det du vier deg med nå". Endret 15. mars 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Jeg går allerede til psykolog, men klarer ikke å åpne meg for henne så dette er ikke noe jeg tør å ta opp..Dessuten blir jeg snart "kastet ut" fra bup også, så får eventuelt starte med blanke ark om jeg forsetter behandling på dps. Det går greit å komme med forslag til hva det kan være, det er ikke noe som treffer meg eller fornærmer 2 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Det går greit å komme med forslag til hva det kan være, det er ikke noe som treffer meg eller fornærmer Da stiller saken seg naturligvis annerledes. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 (endret) Jeg tror det også kan bety at noe har makten over deg som du ikke ønsker at har makt over deg. Og at det kanskje ikke registres i ditt våkne liv. Men at drømmen sier i fra. Og du kanskje derfor må søke fram til å få mer kontroll selv. Vet ikke. Men at noe som ikke er bra hersker i livet ditt. som også berøver noe av deg. Det kan være medisiner feks. Endret 16. mars 2014 av Sabell Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Jeg ser fra annen kommentar du har skrevet i forbindelse med Paradise Hotel at du er ganske streng med andre mennesker når det gjelder personlighet og utseende. Samtidig oppgir du at du sliter med sosial angst. Tenker du at andre mennesker bedømmer deg like strengt som du selv bedømmer andre? Eller er det ikke relevant å dra inn den andre kommentaren? Kanskje du bare mente at de var ok, men at de ikke var noe spesielt å se på i et eget tv-program? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Jeg ser fra annen kommentar du har skrevet i forbindelse med Paradise Hotel at du er ganske streng med andre mennesker når det gjelder personlighet og utseende. Samtidig oppgir du at du sliter med sosial angst. Tenker du at andre mennesker bedømmer deg like strengt som du selv bedømmer andre? Eller er det ikke relevant å dra inn den andre kommentaren? Kanskje du bare mente at de var ok, men at de ikke var noe spesielt å se på i et eget tv-program? Hæ? mulig jeg er litt dum nå, men skjønte ikke helt sammenhengen mellom dette? Men ja tenker jo at andre dømmer meg på samme måte. Men de er jo ikke så ille, men ikke noe som passer til et tv-program som paradise hotel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå