Tåkelys Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hadde før et GF4 kort, som jeg brukte Rivatuner for å kjøre høyere en 60Hz i spill. Da gikk det greit å kjøre 100Hz i alle spill. Men nå har jeg byttet til et Hercules Radeon 9800PRO. Problemet er nå at jeg bare får 60Hz. Har testet CS og Unreal 2. Er litt kjedelig når jeg er vant til 100Hz. Har testet Power strip, men får ikke mer en 60Hz uansett hva jeg prøver på. Har forresten Windows XP. Noen som har noen råd å komme med? Lenke til kommentar
stranden Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Egenskaper for desktop --> settings --> aavansert --> displays --> så Monitor... der velger du refresh rate override Lenke til kommentar
radix Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Håper du forstår dette: Display Properties -> Advanced -> Displays -> Monitor -> Velg først maximum refresh til det høyeste du pleier bruke i windows (jeg har 85Hz, siden det er maks i 1280x1024 hos meg). Trykk ok. Trykk inn på monitor igjen, og velg din frekvens på Refresh Rate Overdrive. Så er det bare å spille.. :smile: Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 refresh lock anyone? funker på aslle win-os + gfx kort. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Hmm. Går inn på: Egenskaper for skjerm>avansert>skjerm. Der velger jeg 100 Hertz. Men uansett hva jeg gjør, så kommer det ikke noe "Refresh Rate Overdrive" der. Mulig jeg er helt på bærtur. Men finner ikke noe. Bruker Catalyst 3.8. Lenke til kommentar
radix Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 refresh lock anyone?funker på aslle win-os + gfx kort. Jeg liker faktisk ATIs løsning bedre.. Men det er jo smak og behag. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 refresh lock virket. Takker Fant en annen som også virket, men bare på DirectX: For games that use DirectX: Use the 'Run' command from the start menu and enter the command 'dxdiag.' Select the 'More help' tab Click the 'Override' button Set the default refresh rate for DirectX games to your preference (I like 85). Be careful to not exceed the maximum refresh rate of your monitor at whatever resolution you will be running your games at. This will not help games that use OpenGL (such as Quake) or any other games that do not use DirectX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå